Jump to content

Automat olje på scorpio, Biltema?


Sierra93rs

Recommended Posts

Hei, har en kamerat som har kjøpt seg scorpio, men automat kassa var nesten tom for olje. Hvor mye olje går på? så også at det var koblet på en olje kjøler på gir kassa, Trengs denne? Hvem type olje kan jeg fylle på? Kan jeg bruke noen fra biltema? Det er en 2,9 l motor

Link to comment
Share on other sites

Dextron 3 er det jeg har brukt på min med A4LD.

 

Oljekjøler må det være, er det en ekstern så er det ett pluss, går lett varme disse med den orginale i radiatoren.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tenkt å flushe kassa mi med denne olja fra biltema: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Hydraulik--og-Transmisjonsolje/Transmisjonsolje-36831/

Den skal tilfretsstille Fords standard WSS-M2C202-B. Har enda ikke bestemt meg for om jeg også skal kjøre med den olja en stund eller om det kun blir flushing for så å bytte til annen olje, muligens Castrol Transmax.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Har brukt biltema`s DIII olje med godt hell på div MB(722.3 og 722.4 kasser), dog syns jeg det giret finere og bedre med den mineralske skitbillige de hadde før, nå får man kun synt DIII der.

 

Uansett ingen ting å klage på akkurat den olja, Det er ikke samme som linket til her.

 

Syns uansett en kan prøve, akkurat ATF merker man fort på giringen om den ikke er bra, skifter man til intervall så duger det meste.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...