Jump to content

Bremseskiver til Mondeo


qubic2210

Recommended Posts

Skal du oppgradere? 380mm er digert. 300mm er standard, samme på alle mk3.

Ja, tenkte jeg skulle fiffe den opp litt siden den må ha nye skiver allikevel. Vet at 300 er originalt, men jeg så en ST220 med 380 og det var jo litt tøft da :-)

Link to comment
Share on other sites

Her er det XYZ 380 kit:

http://www.xyz-auto.co.uk/products/Front-8-Pot-380mm-Brake-Kit-%3A-FORD-MONDEO-%3A-00%252d07.html

Nordic Auto Import kan vel også levere dette i Norge.

 

Husk at du bør ha minimum 19" felger da. Og med så store skiver bør man vel nesten ha de flytende også = støy i en bruks/gatebil.

 

Som bard sier, så får du ikke 380mm skiver til de org. kaliperene.

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for tips folkens. Skal legge på minne at du har calippere 2.8i TIC, men kan hende jeg revurderer hele greia. Var ikke klar over at en måtte ha min 19" felger. Har nettopp kjøpt nye 18 tommere så kanskje jeg bare skal gå for litt grommere i original size :-)

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for tips folkens. Skal legge på minne at du har calippere 2.8i TIC, men kan hende jeg revurderer hele greia. Var ikke klar over at en måtte ha min 19" felger. Har nettopp kjøpt nye 18 tommere så kanskje jeg bare skal gå for litt grommere i original size :-)

Kommer litt an på design av både felg og kaliper, noen få felger får du kanskje plass til så store bremser under, men da er det så trangt at du må vurdere hvor du plasserer loddene når du balanserer hjulene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...