Jump to content

2wd vs 4wd oljekjøler - hvem er tykkest?


admiralen

Recommended Posts

2wd er tykkest, dette for at det rett og slett ikke er plass til så tykk oljekjøler når man bruker den "filterflytteren" som er på 4wd. :)

 

 

Jeg er uenig, på min motor står det en 4wd oljekjøler med original filterflytter og den måler 36,5mm i bredden med skyvelæret, mens 2wd oljekjøleren måler 32mm

Link to comment
Share on other sites

Har fått en del ulike svar de siste dagene på hvem som er tykkest, kan noen som har en original 4wd motor måle tykkelsen på oljekjøleren?

Er vel ingen som kan være sikre på at de har den orginale delen på en norsk cosworth. :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har fått en del ulike svar de siste dagene på hvem som er tykkest, kan noen som har en original 4wd motor måle tykkelsen på oljekjøleren?

Skal sjekke den som står på min motor når jeg skal i verksted.

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Er vel ingen som kan være sikre på at de har den orginale delen på en norsk cosworth. :lol: :lol:

 

Du sier noe der :unsure:

 

Skal sjekke den som står på min motor når jeg skal i verksted.

 

Flott

Edited by admiralen
Link to comment
Share on other sites

Min måler ca 38mm tykk. Ganske sikker på at det er originalt. Ser den skruen som fester filterflytteren sammen med motorfestet passer ganske bra også.

 

IMAG1054.jpg

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

2wd er tykkest, dette for at det rett og slett ikke er plass til så tykk oljekjøler når man bruker den "filterflytteren" som er på 4wd. :)

 

Jeg har alltid ment at grunn til filterflytteren, er pga vinkelen på 4wd motorlabber ikke gir plass til oljefilter.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid ment at grunn til filterflytteren, er pga vinkelen på 4wd motorlabber ikke gir plass til oljefilter.

Enig! Hadde blitt for mye stress å lage ny blokk! nok ein genistrek fra legolond :D

 

Det er ikkje oljekjøler.. det er oljevarmer :P

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...