Jump to content

Myk bremsepedal og abs lyset lyser konstant


Fredrik92

Recommended Posts

Hei, har byttet til 4x4 cosworth bremsekraft forsterker med abs enhet og koblet dette opp idag. Vakum pumpen begynte å gå med engang å stoppet når den hadde opparbeidet trykket, så da åpnet jeg lufte nippelen på v bak hjul og trykket litt på pedalen, men det kom ingen væske og det samme på andre siden. så sjekket at jeg hadde bremsevæske i rør/slanger hele veien bak og det hadde jeg, så blåste litt i alle rør/slanger og plutselig kom bremsevæsken hele veien frem til calipper. Så da prøvde jeg å åpne nippelen på nytt og trykket litt på pedalen og da kom væsken plutselig konstant og vakum pumpen begynte å gå, stoppet og pumpen stoppet, trykket og væsken kom igjen og pumpen begynte å bygge opp trykket på nytt. Så da tenkte jeg at det var gode greier å luftet andre siden uten problemer. 

Så når jeg var ferdig å lufte bremser så pumpet jeg på pedalen og pumpen begynte å gå og pedal ble aldri hard, så prøvde jeg å pumpe mer og mer, men det eneste som skjer at pumpen bare begynner å bygge opp trykket på nytt og pedalen blir kun hard når tenningen er av. Er det bare luft i systemet eller kan det være noe annet? banket litt på calipperne før jeg gikk og tenkte jeg skulle prøve med en ny lufting av bremser imorgen vist ingen andre har noen tips... 

Så lurer jeg litt på hva oppgaven til HOVEDPUMPEN er??

 

Koblet også opp abs systemet og den lyser i instrumentet konstant på ABS, så hva kan være gale der? 

 

Takker for kjappe svar! :) 

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd å kjøre med bilen?  Mener å huske fra jeg holdt på med bremsene på min også at den kjentes bløt ut, men når jeg prøvde bilen tok bremsene med en gang fordet.

Samme med ABS lampa så slukket ikke det før jeg kjørte noen meter med bilen :)

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Har 4x4 elektrohydraulisk bremsekraftforsterker?

 

Om så, du kjenner til hvordan bakhjulene skal luftes?

 

Lett trykk på pedal med tenning på, ikkje noe pumping, eller slikt, så bruk en kompis som holder ett lett trykk på pedalen, da skal pumpa starte og du kan opne luftenippelen.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Luft i kretsen til framhjulene kanskje? Kalipperene framme må luftes med pumping eller eksternt trykk/vakum.

Pedalen skal være hard etter veldig kort vandring både med og uten pumpen på. I motsetning til en vakumforsterker der vandringen blir lengre, og pedalen mykere når forsterkeren er aktiv.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jeg luftet bremser på nytt i dag, ja jeg vet hvordan jeg skal lufte bremser bak og det funket gull idag å, kom litt luft men ikke mye... så luftet jeg foran på vanlig åpne/lukke måte og ved hjelp av en kompis. Lot aldri beholderen gå tom og jeg stengte nipplene mens pedalen var nede så har ikke vært mulighet for å få luft inn igjen... men alikavell så er pedalen kjempe lett...

 

Pumper på pedalen og vakum pumpen begynner å gå, så kjennes det ut som den skal bli hard, men så blir den bare lett igjen, men oppdaget noe nytt idag når væsken var på vippe punktet til å renne over beholderen så kom det en annen lyd (hoved pumpen) og virket som pedalen ble automatisk skubbet tilbake mot foten min?

 

Må lokket på beholderen være på for at pedalen skal bli hard??

Link to comment
Share on other sites

Ingen forslag? Kan det ligge luft i selve bremsekraftforsterkeren på et eller annet merkelig vis? 

Har du startet bilen? Kjørt med den?

Ville tatt en forsiktig prøvetur for å se hvordan bremsene/pedalen oppførte seg :)

Har du prøvd å kjøre med bilen?  Mener å huske fra jeg holdt på med bremsene på min også at den kjentes bløt ut, men når jeg prøvde bilen tok bremsene med en gang fordet.

Samme med ABS lampa så slukket ikke det før jeg kjørte noen meter med bilen :)

Jeg har akkurat samme erfaring som Krona

1990 Sierra RS Cosworth 4x4

1990 Sierra 2.0 Doch 4x4

2004 Passat tdi 4-motion

Link to comment
Share on other sites

Er det en venstre caliper som står på høyre side?

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...