Jump to content

mye røyk etter manifold og gasser har vært av, sierra 2l pinto (soch)


sierramannen1

Recommended Posts

Hei, skulle til og bytte til større forgasser på min sierra. Fikk montert alt sammen og skulle til og starte, fikk start og den gikk i noen sekunder før det begynte og ryke MYE. Det er anntydninger til litt olje i eksosen men ikke noe vann. Det jeg lurer på, kan det være at jeg har koblet feil på de slangene som skal inn på manifolden? Noen som har tegninger eller noe sånt? Eller kan det være pakningen mellom motor og manifold, den så nemlig ikke helt god ut..

 

Tror og håper ikke det er topp/toppakningen og ser ikke helt grunnen til at det skulle vært det da det skjedde når jeg prøvde den "nye" gasseren. Og ja jeg har prøvd orginal gassern uten hell. Er ny innen bil så mye peil har jeg ikke men er takknemlig for alle serriøse svar :)

 

-kevin

Edited by sierramannen1
Link to comment
Share on other sites

Okei ja, så den pakningen jeg setter på manifold mot blokk er gåen? :) vet du forresten åssen de slangene på manifolden skal kobles?:) takk for svar!

Ja det er innsugspakningen jeg mener.

 

Spørs hvilke slanger du mener. Bilde hadde vært kjekt.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

T2eC16VHJF8E9nnC7ObBRTeY57zBQ60_35_zps97 tror ikke jeg har helt lik gasser men de to slangene som går inpå manifolde der, skal de kobles helt likt som avbildet på en sierra 2.0l pinto med org weeber gasser?:)

Ja det er innsugspakningen jeg mener.

Spørs hvilke slanger du mener. Bilde hadde vært kjekt.

^ Edited by sierramannen1
Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å se fra bildet men det er ikke rakettforskning dette. Den tykke midt på er kjølevann. De tynne med rød strek er vakuum. Ser ut til at denne har en del vakuum dupeditter på innsuget. De aner jeg ikke hvordan skal kobles. Men det går en fra innsuget til hjernen/fordeleren avhengig av hvilket tenningsystem du har. Også er det noen uttak på forgasseren men de er ikke kritiske så de kan du for ordens skyld blende enn så lenge.

 

Kan se om jeg finner bilder fra min bil når den hadde forgasser.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å se fra bildet men det er ikke rakettforskning dette. Den tykke midt på er kjølevann. De tynne med rød strek er

vakuum. Ser ut til at denne har en del vakuum dupeditter på innsuget. De aner jeg ikke hvordan skal kobles. Men det går en fra innsuget til hjernen/fordeleren avhengig av hvilket tenningsystem du har. Også er det noen uttak på forgasseren men de er ikke kritiske så de kan du for ordens skyld blende enn så lenge.

Kan se om jeg finner bilder fra min bil når den hadde forgasser.

vil veldig gjerne ha bilde :)
Link to comment
Share on other sites

Fant desverre ikke no bra bilde av det. Kun fra vinkler der ting ikke syns så godt.

oki :) men sånn i forhold til åssen slangene er koblet opp, er det sånn det skal være på min også? altså akkurat hvor slangene er plassert venstre, høyre, og den midt i :P

Edited by sierramannen1
Link to comment
Share on other sites

Men hvis det er sånn at det ryker myye, og det begynte etter demontering av innsug, og pakningen som du brukte om igjen er ødelagt, så er det vel ganske nærliggende og tro du har en lekkasje mellom den kjølevannskanalen som går ut til innsuget og en av innsugsportene vel? Trur jeg ville sjekket det. Har du ikke ork til å bestille ny pakning så stikker du på biltema og kjøper sånn pakningspapir i 0,5-0,8mm og banker/klipper ut en ny pakning som du monterer med LITT pakningslim. Tec7 er gode greier.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Men hvis det er sånn at det ryker myye, og det begynte etter demontering av innsug, og pakningen som du brukte om igjen er ødelagt, så er det vel ganske nærliggende og tro du har en lekkasje mellom den kjølevannskanalen som går ut til innsuget og en av innsugsportene vel? Trur jeg ville sjekket det. Har du ikke ork til å bestille ny pakning så stikker du på biltema og kjøper sånn pakningspapir i 0,5-0,8mm og banker/klipper ut en ny pakning som du monterer med LITT pakningslim. Tec7 er gode greier.

har bestilt ny og hentet, sjekker til helga :) må være at den suger til seg vann en plass ja...

har bestilt ny og hentet, sjekker til helga :) må være at den suger til seg vann en plass ja...

 

Men hvis det er sånn at det ryker myye, og det begynte etter demontering av innsug, og pakningen som du brukte om igjen er ødelagt, så er det vel ganske nærliggende og tro du har en lekkasje mellom den kjølevannskanalen som går ut til innsuget og en av innsugsportene vel? Trur jeg ville sjekket det. Har du ikke ork til å bestille ny pakning så stikker du på biltema og kjøper sånn pakningspapir i 0,5-0,8mm og banker/klipper ut en ny pakning som du monterer med LITT pakningslim. Tec7 er gode greier.

 

men lurer fortsatt på hvor de slangene på manifolden skal hen... Den ene slangen er vel til noe bremse greier? og veivhusventilasjon elns..

Edited by sierramannen1
Link to comment
Share on other sites

Veivhusventilasjon og bremsekraftforsterker skal inn på nipler som går rett inn i innsuget under forgasseren. Vannslangen skal inn på den nippelen som er i forbindelse med vannkanalen. Bruk blåsepistol med trykkluft, så finner du ut hvor de forskjellige tilkoblingene går henn.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...