Jump to content

Alarm for garagen, lastebilen, båten, hytta+


Guest 909MotorsportAS

Recommended Posts

Guest 909MotorsportAS

Hallo

 

Tenkte vi skulle hinte litt frempå med et nytt produkt. Dette er en alarm som har et vanvittig stort bruksområde! Her kan du sikre rett og slett det du vil, hvor det enn måtte være.

 

Produktet:

Alarmen er kalt "Fuelsafer" og er utviklet av Newtons.  Med et tett samarbeid med 909motorsport har denne kjekke saken blitt gjort mer "allround". Den var i utgangspunktet tiltenkt lastebiler og anlegsmaskiner som sliter med tyveri av både drivstoff og ekstrautstyr. Men vi ville ta denne et skritt videre!

 

Funksjoen er rett og slett enkel! Inni denne boksen sitter det selvfølgelig noe elektronikk, men hovedsaklig er det en varmesensor som reagerer på varmeavvik innefor målområdet. Skulle sensoren registrere et slikt avvik vil den sende en sms til inntil 10 programerte telefon nummer. Enheten må utstyres med sim-kort og batteri, men thats it! Bruksområdet er det kun fantasien som setter grenser for! Grunnen til at vi tar denne inn under vårt navn er med tanke på de stigende tyveriproblemene blant annet av historiske og spesielle biler. Henger denne i garagen blir du varslet uten at tyven/tyvene merker at noe har skjedd. Vi oppfordrer ikke på noe vis å ta slike saker i egene hender, kontakt Politi om uhellet skulle være ute!

 

F.eks

Du reiser bort en langhelg med hele familien på slep, og "fars gull" står igjen i garagen med kun et par cm med treverk som beskyttelse. Henger da "Fuelsaferen" diskret innenfor døra kan inntil 10 forskjellige varsles om at det foregår noe i garagen!

 

Fuelsaferen vil leveres med serviceavtale og veggfeste. Det vil også være mulig å kjøpe denne ferdig programmert

 

2c9845128442b7d2174157cbe6b25af4-image.j

 

Produktet er ikke i salg ennå, men det vil komme i gang innen få uker!

 

Hva tenker dere? Kan dette være av interesse for noen eller er det bare piss? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Litt uklart, men rundt 8000.- Alt etter hva som skal være med av serviceavtale, programmering osv

Huff.. Det var jaggu dyrt!

Får mye billige alarmer på Ebay som er SIM-kort basert de også, veldig mye billigere. Disse ringer deg også, og du kan høre hva som skjer via en høytaler.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Huff.. Det var jaggu dyrt!

Får mye billige alarmer på Ebay som er SIM-kort basert de også, veldig mye billigere. Disse ringer deg også, og du kan høre hva som skjer via en høytaler.

 

Nå vet ikke jeg noe om slike produkter på eBay, men denne er laget med tanke på norske forhold. Disse må heller ikke forvelsles med IR eller fotocelle sensorer!

 

Denne er varmesøkende :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg skal si meg enig. Men denne var som sagt tiltenkt lastebiler osv, derfor ble det vel heller ikke spart på produksjonskostnadene. Kan jo snu litt på flisa og se hva det koster å fylle tanken på en lastebil :) Jeg vet hva det koster :P

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Produktet er sikkert bra, men prisen er for høy. Jeg tror at en pris rundt ca 2500 kr ville ha vært passende. Jeg kan f.eks kjøpe en FG godkjent innbruddsalarm sentral fra f.eks Siemens til rimeligere pris en 8000kr. Og mange alarmselskaper gir jo vekk utstyret hvis man oppretter serviceavtale. Fordelen med denne er jo at man kan ta den med seg, men vet ikke om det forsvarer den høye prisen?

-Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt

-Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran

-Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn

-Chrysler Voyager 1993 3.3SE

-Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe

Link to comment
Share on other sites

Denne styres med fjernkontroll på "nøkkelbrikke" og sms. Prisen er ikke fastsatt, men denne er nok dyrere enn mange andre. men finnes det noen konkurrenter? Altså som er varmesøkende og går på mobilnett? Det er jo også kanskje mulig å få til en avtale med klubben om dette faktisk er av interesse. Men denne er jo som sagt i utgangspunktet tiltenkt bedriftsmarkedet, og full tank på en lastebil blir fort 8000.- om dere skjønner :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hørt om noen som er varmesøkende. Det vil være en fordel utendørs  med en del færre falskalarmer. En IR vil reagere på f.eks at vinden beveger en buske eller lignende. Innendørs tror jeg ikke det har så mye å si. Kan være greit hvis man har en dyr bil, eller tank med dyrt innhold og vil sikre den utendørs. Det tenkte jeg ikke på i sted. Tror den har et potensiale utendørs til bil og båt. 

-Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt

-Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran

-Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn

-Chrysler Voyager 1993 3.3SE

-Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hørt om noen som er varmesøkende. Det vil være en fordel utendørs  med en del færre falskalarmer. En IR vil reagere på f.eks at vinden beveger en buske eller lignende. Innendørs tror jeg ikke det har så mye å si. Kan være greit hvis man har en dyr bil, eller tank med dyrt innhold og vil sikre den utendørs. Det tenkte jeg ikke på i sted. Tror den har et potensiale utendørs til bil og båt. 

 

Godt poeng :) Denne er justert til å slå ut på temperatur avvik på +- 5 grader fra fabrikk :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...