Jump to content

Elektronisk actuator (til turbo), fra Transit, Focus, Mondeo eller Connect


WingDude

Recommended Posts

Er på jakt etter en elektronisk actuator til min Transit MK7. Ford selger kun disse som en enhet med komplett turbo etter det jeg har forstått, og det frister jo ikke veldig...... :(

 

Actuatoren er brukt på Mondeo MK4 1,8TDCI, Focus MK2/MK3 1,8TDCI, Transit Connect 110HK fra 2006, og Transit Connect 75HK/90HK/110HK fra 2010.

 

Er det noen som sitter med en havarert motor eller turbo fra en slik bil og kan selge actuatoren løs ?

 

Regner med ingen bilopphoggerier vil selge meg denne uten å selge meg turboen også :(

 

20140802_1553101600x1200_zps5155f62d.jpg

 

 

20140802_1552531600x1200_zpsfb1d3772.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, har åpnet den. Den er jo ikke helt defekt, men opp Lierbakkene mot Oslo begynner "!" lampa og lyse, og motor går i safe modus. Feilkodene som kommer er:

 

P0299: Turbo/super charger underboost
P2563: Turbocharger boost Control position sensor Circuit range/performance

 

Har fått tips om at det er actuatoren som forårsaker disse, eller har du andre forslag ?

 

Etter å ha skrudd tenninga av og på igjen, er lampa slukket og bilen går som normalt igjen.
 

20140802_1559471600x1200_zps9fb63080.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Hvet noen har fått de feilkodene pga egr ventil, etter den har vært blokkert, så har det funket

Hmm, ok. Har også hørt andre har ymtet om egr i forbindelse med disse. Da er det kanskje der problemet er. Du greier ikke skaffe meg delenr på egr til min bil, RJ78915 ?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ok. Har også hørt andre har ymtet om egr i forbindelse med disse. Da er det kanskje der problemet er. Du greier ikke skaffe meg delenr på egr til min bil, RJ78915 ?

Har litt problem med etis her nå, så kommer ikke inn på dele katalogen. Har ferie en uke til. Jeg hadde prøvd å blokkere, og se om det hjelper. Lag deg en plate av rustfritt, som du kan blokkere med

Link to comment
Share on other sites

Ok, etter det jeg har lest, så kommer det bare enda flere feil ved å blokkere egr på disse......?

 

Har ikke noe erfaring med egr blokkering på disse selv, men hvet om folk som har gjort det, på euro4 motoren, med hell. På andre Ford modeller, er det ingen problem

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...