Jump to content

Ford Focus RS mk3 kommer. Se twittermeldingen fra Ford.


and

Recommended Posts

Spania, racerbane, svingete veier i fjellsidene, og en Focus RS til fri bruk. Ser helt godkjent ut dette når gradestokken viser sånn 12 minus utafor døren her.

 

12473605_10153418131040765_4230492705420

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at den er veldig tilgivende ved offtrottle overstyring.

Har kjørt mye gromt 4wd de siste årene (evo,subaru, bmw, Audi etc), og

EN "svakhet" du ofte møter er differ som låser veldig brått ved gasspådrag, som igjen gjør at bilen "snapper" tilbake. Håper denne går klar :)

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at den er veldig tilgivende ved offtrottle overstyring.

Har kjørt mye gromt 4wd de siste årene (evo,subaru, bmw, Audi etc), og

EN "svakhet" du ofte møter er differ som låser veldig brått ved gasspådrag, som igjen gjør at bilen "snapper" tilbake. Håper denne går klar :)

 

Nå har vel egentlig ikke Focus RS noe differensial i tradisjonell forstand, annet enn den åpne diff'en framme. Kreftene til bakakslingen er jo via en clutchpakke som styre både krefetene mellom fram- og bakakslingen samt mellom høyre og venstre bakhjul. 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ken Block tok en kjøretur opp til der hvor snøen ligger forrige uke. Selvsagt må han pine oss med et stillbilde i adventstiden. Ønsker meg film til jul.

Ble ikke noe julegave, men februargave er greit nok.

 

The RS Anthem
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bildene som skal brukes for å få amerikanere til å krysse av på 225/40R-18 Michelin Pilot Alpin PA4 vinterhjulpakken i ekstrautstyrslisten.

Er ikke så lett oppgave det da selv performancedekk der borte har M+S på dekksiden, og man trenger jo ikke dedikerte vinterdekk når man har 4wd? :lol:

 

12419101_10153834737703820_5134656846697

 

12747949_10153834737383820_2018536650814

 

12747869_10153834737468820_6542167382997

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Skolebil vi alle kunne trenge en oppfriskning i.

 

Er det ikke på tide at Vålerbanen bytter ut de Toyotaene? :P

 

11054504_10153841411698820_7935327545487

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Begynner å dra seg til nå. Holder det varmt med noen kvalitetsfilmer.

 

Du kjenner igjen dette veipartiet?

 

TG mag drives the Ford Focus RS on the Col de Braus

 

Hei Sveits!

TG mag drives the Ford Focus RS on the Maloja pass
Link to comment
Share on other sites

Ja det var nesten som en kjørte opp Malojapasset her, og ikke bare kikka på en video. Selv med en litt råtten mikrofon.

 

Er ikke mye nybil som overgår en Focus RS til 750K.

Isolert sett så er jo 750K spinnvillt, men når en ser hvor godt MK2 holdt seg i pris så? Men det hjelper jo også litt med et 5års opphold på RSproduksjonen. Blir kanskje litt raskere tempo til den neste generasjonen?

Link to comment
Share on other sites

Ja det var nesten som en kjørte opp Malojapasset her, og ikke bare kikka på en video. Selv med en litt råtten mikrofon.

 

Er ikke mye nybil som overgår en Focus RS til 750K.

Isolert sett så er jo 750K spinnvillt, men når en ser hvor godt MK2 holdt seg i pris så? Men det hjelper jo også litt med et 5års opphold på RSproduksjonen. Blir kanskje litt raskere tempo til den neste generasjonen?

 

Nei, det er fortsatt en rå bil til en grei pris, men den ble jo langt mindre prisgunstig med tanke på at Ford ikke skrudde ned prisene etter nyttår mens alle konkurrentene gjorde det. Og ellers ser det nå ut som produksjonen fortsatt er i sirup. Bilen min skulle jo opprinnelig ha produksjonsdato 19.2, men har blitt utsatt til juni, og da uten noe fastsatt uke eller dag. Og den lokale forhandleren antydet at jeg nok ikke får den før tidligst i august. 

Edited by Ribba
Link to comment
Share on other sites

Ja mye avgiftskutt forsvant i kronekurs og avanse hos flere enn Fordimportøren. 1 skritt frem og 1 skritt tilbake = like langt. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77945-statsbudsjettet-2016-reforhandlet-bilavgifter/?p=773418

Prioriterer vel de store markedene først da? Var mange tusen forhåndsbestillinger på Focus RS. 

Ser Ford Sverige skriver om en svensk årskvote. Sverige har fått en begränsad tilldelning på ca 80 RS-bilar. Så stor er nok ikke den norske kvoten.

 

Du får jo bilen så sent at du kan be dem levere den med vinterhjulene montert.

 

Blir spennende å se hva den norske 2017prisen blir når den andre halvparten av bilavgiftsbudsjettet fullføres.

2017 blir også Focus RS mk3 sitt siste produksjonsår. Så spørs det da om det blir en fordel for lommeboka i 2017?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk den på søndag. Du fikk VIP kundebehandling? :D Blir tidenes sommer på deg i år da bruland?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer!! Skamrått :)

Takk for det! :)

 

Fikk den på søndag. Du fikk VIP kundebehandling? :D Blir tidenes sommer på deg i år da bruland?

Hehe.. Kjøper du ny RS så får du VIP kundebehandling ja. ;)

Satser på det blir en fin sommer ja. :) 

Link to comment
Share on other sites

Bestemte meg forrige fredag (da var bilen komt til Drammen).  :)

Har vist lenge att den lokale Ford forhandleren ventet inn en slik bil.

Noen er priviligert :)

 

Men da antar jeg at den bilen egentlig skulle vært en demobil?

 

Jeg må nok vente enda lenge før jeg får min, og jeg bestilte min i november i fjor. Forhåndsbestillinger fungere tydeligvis ikke likedan hos Ford som i resten av verdenen, dessverre for min del.

Link to comment
Share on other sites

Bestemte meg forrige fredag (da var bilen komt til Drammen).  :)

Har vist lenge att den lokale Ford forhandleren ventet inn en slik bil.

Heldige Anton! :D Tok snarveien med en demo/utstillingsbil. Er nok ikke mange kundebiler som kom i den første sendingen.

Link to comment
Share on other sites

Noen er priviligert :)

 

Men da antar jeg at den bilen egentlig skulle vært en demobil?

 

Jeg må nok vente enda lenge før jeg får min, og jeg bestilte min i november i fjor. Forhåndsbestillinger fungere tydeligvis ikke likedan hos Ford som i resten av verdenen, dessverre for min del.

Kjedelig å høre! Denne bilen ble bestilt samme dag som Ford åpnet for forhåndsbestilling i Norge. I følge selger var dette den første RS som ble bestilt i Norge.

Tror ordren på denne ble lagt tidlig september.

 

IMG_0643_zpsx5vfywyt.jpgNå har bilen fått seg full lakkforsegling. :)

IMG_0640_zpsjul8bcnw.jpg

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...