Jump to content

Veteranforsikring for ombygde cosworther


Kenth83

Recommended Posts

Heisann. Ja disse dager feirer jeg att min Sierra Cosworth vingebil har blitt veteran da den lever sitt liv med identitet fra en 1985 Ford Sierra :)

 

Har mange år vært en trofast og fornøyd kunde hos Gjensidige forsikring, men fikk problemer i høst da jeg skulle ordne til veteranforsikring til bilen min. "Beklager vi kan ikke tilby veteranforsikring på ombygde biler". Dette svaret fikk jeg på en rekke mange e-poster jeg sendte inn til dem. Bilen min er forsåvidt original da den har fabrikknytt karosseri med fabrikkasjonsplate plombert fra biltilsynet osv, men de gjentok bare svaret sitt.

 

Så da ble det å ringe rundt da helt til jeg havnet hos Tryg forsikring. Der ble det søkt om å få veteranforsikring som cosworth på min "ombygde" bil, og den gikk igjennom.

Men for at de skulle forsikre den måtte jeg selvsagt flytte alle mine forsikringer over dit. Fikk en god avtale så det var egentlig greit nok det.

 

Men nå allerede er jeg blitt smålei hele Tryg forsikring da det er veldig mye rot fra dems side om både ditt og datt.

 

Så poenget da med hele denne tråden... Er det noen som kan tipse meg om evt andre forsikringsselskap som kan tilby denne forsikringen?

 

ELLER går det an å forsikre bilen min som en "vanlig" sierra men med en høy forsikringssum??? Ville dette bydd på noen problemer hvis det skjedde noe evt? Jeg vet at jeg bare kan legge inn forsikring som vanlig sierra uten om å si noen ting og få grisebillig forsikring, men dette er jeg ikke int i. Jeg må ha en fullverdig forsikring på bilen min.

 

Håper på gode råd :)


Et lite stemningsbilde ;)

 

Cosworth_og_corrado_014.jpg
Link to comment
Share on other sites

enkelt meld deg in her og betal medlems avgift og forsikr alt igjennom lmk er mange medlemmer her som sparte mange tusen i forsikring og da får du billig og best veteran forsikring på cosworthen din

Hvor kan jeg lese mere om dette? :)

Gjelder det også for ombygde biler? Og tar de kun bilen eller må de ha alt jeg har av forsikringer?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Det er vi som skriver bekreftelsen på at du har vært medlem i et år, og har du vært medlem i et år før så er det jo ikke noe problem.

 

LMK har forsikring for ombygde biler. Men du bør kanskje høre med dem om den går som original bil eller ombygget med bakgrunn i det som du skriver.

Se mer på www.lmk.no. Veteranforsikring med kasko koster bare 395 kroner hvis du blir totalkunde. Ombygget er litt over 800kr per år mener jeg å huske

 

Vær obs på at mange andre 'veteranforsikringer' kun er en ansvarsforsikring. Mange har oppdaget det for sent.

-Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt

-Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran

-Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn

-Chrysler Voyager 1993 3.3SE

-Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...