Jump to content

Autolys på Titanium S 2009 stv. 140hk ?


Brino90

Recommended Posts

jeg har Autolys på min mondeo. lurte bare på hvordan den skal fungere og om den kan gjøres om på hva som skal lyse?

 

når det er dag så er det ikkenoe forskjell på display inne i bilen eller lysene utenpå som på kvelden.

 

Går det ikke ann å få tåkelysene til å lyse istede for Xenonlysene og baklysene til å slukke da det ikke er mørkt?

 

hadde vært flott om noen kunne dette! :D

Link to comment
Share on other sites

Noe lignende dette jeg er ute etter

 

https://www.youtube.com/watch?v=PByUXLOv_Sk

 

det hadde vært supert! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært borti mye slikt på Vag/BMW, men ikke noe på Ford.

Det burde derimot ikke være noen umulighet å kode inn dette med riktig utstyr :)

 

Noen her burde nok kunne svare?

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Ja hadde vært skikkelig fint om det hadde gått å få det til! :D sparer jo lysa mye hvis jeg får kjørelys på dagen i tåkelysene å :)

 

åja baklysa går ja? gjøres med ELMconfig ellerno det da?

Link to comment
Share on other sites

Autolys og xenon på pre facelift er programmert slik at xenonlysene lyser også på dagen. Dette pga. kjørelysreglene her til lands. Det er dessverre ikke mulig å programmere tålelysene som kjørelys, etter det jeg har forstått. Tror ikke de styres av CANbus. Nå ser det jo ut på videoen at det lar seg gjøre, men det er godt mulig det er gjort flere modifikasjoner der.

Vanlige halogen lamper er vel slik at de lyser ca. 80% når det er lyst når man har autolys. Det skal dog være forskjell på dashbord og instrumentbelysning etter dagslys/mørke. Cornering lights kommer vel også etter lysforhold når man bruker autolys. Etter facelift kom jo stripa med led kjørelys, så det er bel annerledes.

 

Jeg har montert ledpærer i parklys og tåkelys og bruker det som kjørelys på dagtid for å spare Xenonpærene. Men dette må jeg altså gjøre manuelt.

Hvis du eller andre finner ut om dette lar seg gjøre på en grei måte f.eks. Via ElmConfig, setter jeg også pris på svar.

Edited by audun-eg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja hadde vært skikkelig fint om det hadde gått å få det til! :D sparer jo lysa mye hvis jeg får kjørelys på dagen i tåkelysene å :)

 

åja baklysa går ja? gjøres med ELMconfig ellerno det da?

Bruker kunn Ford sin ids på programering, så jeg hvet ikke hvilken andre man har de mulighetene med

Link to comment
Share on other sites

Autolys og xenon på pre facelift er programmert slik at xenonlysene lyser også på dagen. Dette pga. kjørelysreglene her til lands. Det er dessverre ikke mulig å programmere tålelysene som kjørelys, etter det jeg har forstått. Tror ikke de styres av CANbus. Nå ser det jo ut på videoen at det lar seg gjøre, men det er godt mulig det er gjort flere modifikasjoner der.

Vanlige halogen lamper er vel slik at de lyser ca. 80% når det er lyst når man har autolys. Det skal dog være forskjell på dashbord og instrumentbelysning etter dagslys/mørke. Cornering lights kommer vel også etter lysforhold når man bruker autolys. Etter facelift kom jo stripa med led kjørelys, så det er bel annerledes.

 

Jeg har montert ledpærer i parklys og tåkelys og bruker det som kjørelys på dagtid for å spare Xenonpærene. Men dette må jeg altså gjøre manuelt.

Hvis du eller andre finner ut om dette lar seg gjøre på en grei måte f.eks. Via ElmConfig, setter jeg også pris på svar.

ahaa:)

ja skal si ifra om dette :)

Hva slags led pære har du i tåkelyset da? får du alarm på det og må bruke motstand eller kan du bare switche?

 

Bruker kunn Ford sin ids på programering, så jeg hvet ikke hvilken andre man har de mulighetene med

 

 

okei, bare å spørre på ford da eller? så fikser de så baklysa ikke lyser på dagen?

 

eller om noen her i oslo området har så de kan fikse? :)

 

 

ja da er det bare å google seg ihjel for å finne ut av DRL da :D må jo prøve å finne en løsning på dette :)

 

Edited by Brino90
Link to comment
Share on other sites

ahaa:)

ja skal si ifra om dette :)

Hva slags led pære har du i tåkelyset da? får du alarm på det og må bruke motstand eller kan du bare switche?

Kjøpte disse: http://www.ekstralys.no/products/h11-6000k-led-30w2

 

Ikke motstander, og ingen feilmelding. Det indikerer jo at de ikke styres via canbus.

 

Bilde av parklys og grøftelys sammen i mørke: 462E46AF-7D1F-4BBD-B2CE-A76E69DE9B6C_zps

 

Vær klar over at ledlysene kan se veldig skarpe ut i lykta, men lyser ikke på langt nær så godt opp som halogenpærer, men i og med at jeg aldri bruker grøftelysa ellers, så tenkte jeg at dette var et godt alternativ for kjørelys.

Edited by audun-eg
Link to comment
Share on other sites

de så greie ut de der:)

 

selger no sånn type led på biltema, kanskje jeg skal prøve de ut:)

Edited by Brino90
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...