Jump to content

Manglende bremselys / hvordan åpne sikringsboks Galaxy 2012


Andy2

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har en 2012 Galaxy, hvor alle bremselys har sluttet å virke. Jeg mistenker derfor en sikring, og i følge instruksjonsboka er det en sikring til bremselysbryteren. Men hvordan i xxxxx får jeg ned dekselet til sikringsboksen?

I følge instruksjonsboka så ligger den under hanskerommet, og en skal trekke ned to "pinner". Jeg kjenner bare en slik, og dekselet løsner ikke. Klok av skade, så vil jeg ikke bryte da jeg vet at interiørpanel må en stelle pent med.

 

Så derfor:

Hva kan være årsak til at ingen bremselys fungerer?

Hvordan får jeg åpnet dekselet til sikringsboksen?

Kan det være en sikringsboks plassert på et litt mer humant sted? En må jo være opp/ned slangemenneske for å komme til den der. Jeg har Mercedes også, og ingen i Stuttgart ville ha plassert en sikringsboks slik....... :-(

 

På forhånd takk for hjelp!

Edited by Andy2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg har 2012 Galaxy. Hvis det er en slik du har, er det kanskje sikringsboksen under hanskerommet du tenker på, for sikring nr 22 i den boksen er visst relatert til bremsebryter ifølge min instruksjonsbok: Ta av de svarte knottene som nærmest fungerer som muttere som holder filten oppe (press inn på siden av "knotten" for at låsetapp i "knotten" skal løsne). Når begge knottene er tatt ned, kan filt tas ned. Vri så rundt på hendel, og så kan du senke ned sikringsboks. For meg ser det ut som om den er hengslet innerst. Litt knotete plassering, men hvis en har på arbeidstøy kan man for eksempel sitte med knærne på bakken og så bøye seg inn i bilen. Men upraktisk hvis en har finklær på ja. (Men på min bil er sikring hel selv om bremselyset er borte...)

 

Ellers er det en sikringsboks i bagasjerommet. det er det bare å vippe av side dekselet og så ta av deksler som sitter foran sikringene. (Press inn mot midten på "håndtakene"). Det er litt trangt å få av dekslene der, men når du får av dekslene er det i alle fall lett å komme til sikringene. (Jeg kan ikke se av min instruksjonsbok at de skal ha noe med brems å gjøre, men jeg sjekket de for sikkerhets skyld, men alle er hele, og bremselyset er borte...)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...