Jump to content

Elektrisk problem(Ford Focus 2008)


Martin93

Recommended Posts

Liten oppdatering. Eg fortsette sist med og sjekke kabler, helt borte med ECU så sjekket 1 og 1 og flyttet på dei og alt, men fant ingenting så teipet og pakket fint sammen igjen. Og tok test tur og merket ingen problem, og det gjor eg ikkje på flere måneder heller. Men no for noen dager siden var problemet tilbake. Men etter bilen blei bra i flere måneder sist så har eg vertfall litt tru på att problemmet må ligge i ledningsnettet rundt ECU, eller eventuelt sjølve ECU. Vist ikkje... nei då vett ikkje eg...

Edited by Martin93
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så no har HEILE ledningsnettet i bilen verdt ute, alle kontakter tatt ut osv. Og sjekket alt, og ikkje funnet noke og sotten alt fint sammen igjen. Så startet eg bilen som gikk fint så lot den gå på tomgang ei lita stond. Så begynnte det og pipe varselyd med feilmelding ''Engine malfunction'' og ingen varsellys og eg kunne gji gass no som ikkje kunne gjør sånn problemet var før. Og det var pite litt røyk i motorrommet som eg ikkje veit om er vanligt, om var litt eksos eller hva det var...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har me funnet problemet. Eg merket når eg kjørte att vist eg rører på kontakten bak instrumentpanelet mens kjører så forsvinner problemet, og rører eg på den så kommer det igjen. Så leverte den til Ford verksted får og sjå om dei kunne finne ut om er kontakten eller instrument panelet som var problem med. Og dei kom fram til att var ein dårlig lodding på panelet, så eg lurer på om noen som veit om noken som kan fikse det i Haugesund-Bergens området? Eg har sitt fort på det med og tatt det fra hverandre men ikkje noe du ser lett og er dårligt med folk som har verktøy til og fikse slikt her...

 

Ford verkstedet sa dei har gjort det før, men med varierende suksess så dei anbefalte og sjekke om finner noen som er mer spessialisert på det...

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Har en lignende problem på min Focus 1.8 tdci  (05) går i nødmodus.

har lest gjennom alle kommentar. Ser det er en komponent som går igjen og det er panelet, men hva er det slags panel og hvor står den?

jeg har ikke start problemer, men når jeg starter etter den har stått i ro et døgn og temperaturen er 8-9 grader starter den litt tungt, med endel eksos og ujevn gange en kort periode. Har fått tips her lokalt om at det kan være glødeplugger, noe jeg også har fått bekrefter her på forum 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78708-feilmelding/

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Har en lignende problem på min Focus 1.8 tdci  (05) går i nødmodus.

har lest gjennom alle kommentar. Ser det er en komponent som går igjen og det er panelet, men hva er det slags panel og hvor står den?

jeg har ikke start problemer, men når jeg starter etter den har stått i ro et døgn og temperaturen er 8-9 grader starter den litt tungt, med endel eksos og ujevn gange en kort periode. Har fått tips her lokalt om at det kan være glødeplugger, noe jeg også har fått bekrefter her på forum 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78708-feilmelding/

Instrument panelet det er snakk om her. Kan nok være glødeplugger på din ja

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...