Jump to content

Resultater fra 3 runde SS4 2015 Gardermoen 30 august.


and

Recommended Posts

Tredje runde i SS4 ble kjørt denne søndagen. Været var helt greit med sol, tørr asfalt og 20 varmegrader dagen gjennom.

 

Dagen fikk en bra start da jeg ble liggende bak to 60talls Mustang fastbacks etter avkjøring fra E6. Fin lyd.

Ingen problem med å komme inn på FCNtreffet uten å måtte betale rallycrossvaktene så håper det gjaldt for alle.

 

Denne gang hadde vi med et stort telt fra RøhneSelmer på 3x6meter som et samlingspunkt med fin tilskuerplass.

 

Banen som møtte oss var full av grus så takken skal gå til steimon ST som gjorde en solid kosteinnsats. Det var så mye stein å grus at vi skulle hatt en feiemaskin på stedet. Men vi måtte nøye oss med Anders Eng sine seriøse Yokohamadekk som plukket mye stein. Var ikke noen eldgamle vinterdekk på den Escorten.

 

Det ble akselerasjon også. En hvit Sierra med Drag radials kom på besøk kun for dette med øye. Og den ble med helt slutten, men som før når hvite Sierra med Drag radials møter rød Escort på 205breie dekk så gikk det som det gikk.

 

En annen som også er ganske så rask er LM-Cossy som satte ny pers i pulverslokkingsapparat staffet. Den vekslinga vår var 100% eliteutøvere uten kluss og klabb. Og mållinja hans var et Sierramotorrom. Det endte bra da raske ben var i aksjon.

 

Av høydepunkter for meg var at Liaskar kom innom med Mustangen sin. Siste gangen den var på besøk var i 2010. Da var den blå om noen husker det. Der har det skjedd litt siden sist på bilen.

 

Det andre var den nye XR3i til Dufman. Ekte 130hk XR3i er ikke det samme som den emblemstylede Xr3i 90hestern. Denne er superfin og velholdt så jeg bare måtte få føling med cabkjenslan da jeg kun har sittet i bil med soltak før. Dette er helt klart en godkjent hårføner  Det røska bra i både bil og håret.  B)  Denne bilen havnet hos riktig kjøper, og blir nok enda bedre med tiden.

 

Av det uvanlige var å se Jan300 i sladd mellom kjeglene. Der går det ganske så smalt til vanlig med 4x4en.

 

Så litt tallnerding på slutten.

Bana_iøra sine 2 like tider helt til sist. Den siste tiden var en (over)satsing. Det gikk fort, men da kom også feila så det som ble vinniga gikk bort i (dekk)spinninga sånn cirka. Så det gikk like fort som den roligere runden.

 

 

Under følger tidene. Alle tider i kjørt rekkefølge, men jeg har utelatt alle feilkjøringer, frikjøringer, opplagte testrunder og kjegleriv.

Og de står listet etter plasseringer.

 

 

 

KLASSE 1.

Denne dagen var det ingen som stilte i klasse 1.

Noen gikk glipp av super mulighet for poengsamling uten den store innsatsen her.

Så nok engang var det en stor mulighet for de mindre motorsterke å få en bra plassering i denne klassen.

 

Klasse 2.

 

Bana_iøra Escort mk2 rød

1.31.02

1.29.85

1.31.32

1.30.35

1.31.00

1.31.00

 

Einar Escort mk2 vinrød

1.38.37

1.38.53

1.37.88

1.37.75

1.36.38

1.34.96

1.35.42

1.40.52

 

Anders Eng Escort mk2 blå

1.37.45

1.37.07

1.36.91

1.39.69

1.37.02

1.39.47

1.36.83

1.37.98

1.36.48

 

Knut Hundkilen Escort mk1 lysblå

1.41.65

1.40.26

1.39.17

1.41.10

1.38.54

1.38.46

1.39.42

1.38.18

 

Liaskar Mustang 1979

1.45.62

1.42.94

1.45.64

1.42.26

1.44.12

1.40.74

 

Trond Niva

1.42.41

1.43.30

1.43.69

1.43.39

1.42.32

1.42.23

 

? Escort mk1 blå med hvite striper

1.45.74

1.43.25

1.46.33

1.42.85

 

KLASSE 3.

 

Dag Erik  Escort mk2 Cosworth oransj

1.35.43

1.32.67

1.32.90

1.31.75

1.32.83

1.31.64

1.30.00

1.31.52

1.31.75

1.31.14

 

Jan300 Cosworth sedan 4x4

1.35.23

1.34.70

1.32.80

1.36.76

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...