Jump to content

RøhneSelmer avd. Asker og Bærum Fordkveld 10september 2015


and

Recommended Posts

FCN ble invitert på denne Fordkvelden. RøhneSelmer holdt lokalet oppe til kl20.30 denne kvelden.

Selv var jeg sent fra arbeid, men kom frem kl19.30. Da var det fullt på parkeringen så den blanke Focusen min måtte stå i utkanten. Aldri har den sett så fin ut, men man må komme tidligere for her er det stinn brakke og fullt trøkk.

Akkurat passe fin tempratur på kvelden så mange ble til stengetid. Møtte også på kjente fra FCN, og det var kult.

Vi var ikke så mange fra FCN så det er plass til fler, men vi fikk kapra de beste plassene. Bortsett fra meg. For det første som møtte deg i innkjøringen var landets fineste 2015 Mondeo stv.

 

West side Cruisers den lokale Amcarklubben var også innom med noen USbiler blandt alle Fordene. Det var ren inspirasjon å være tilstede.

 

Det var lang kø for å prøvekjøre Mustang, og det var mange av de her. Aller gjevest var GT femmern med en lakk så rød og blank at der har det nok gått med noen timer på klargjøringen.

 

Smekker bare på med bilder.

Det er så skjelden jeg bruker foto så jeg må lære det på nytt hver gang. Så det går i autofunksjon. Og blitz kløna jeg litt med uten at det ble bedre så det er kornete og uskarpt når sola gikk ned.

 

Hvem står her? Jo det er FCN med en Mondeo og to Focus.

IMGP0706.jpg

 

IMGP0695.jpg

 

Denne Mondeoen må selv vi Focuseiere spane inn. Fotografen gjorde akkurat det samme etter at bildet var tatt.

IMGP0705.jpg

 

Prøvekjøring av Mustang.

 

IMGP0708_1.jpg

 

Noen ganger sitter man med skjegget i postkassa. Mens andre kvelder sitter man med skjegget i Mustang. Er lett å se på dette bildet at det siste er å foretrekke.

IMGP0707.jpg

 

Så var det hjem igjen til Vestfold. Hva var din grunn til ikke å kjøre et stykke? Sofavarming? Bildet er uskarpt fort og gæli. Men det er fineste Mondeoen.

 

IMGP0709.jpg

 

Denne er dritfin i "Miami Vice Florida" hvit så man får bare så lyst på en Mondeo selv om man ikke trenger det.

Hvitt er flott når det er skikkelig bygd bil.

 

IMGP0710.jpg

 

IMGP0683.jpg

 

IMGP0682.jpg

IMGP0685.jpg

 

IMGP0688.jpg

 

For de som husker denne fra FCN SS4helgetreffet i juni. Dette er drømmebil.

IMGP0687.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Der var det noe for enhver smak, helt klart.

Og ja, Mondeoen til 2.8TIC er fin. Gleder meg til å en som bygger en lik en i sedan for den til TIC er så riktig. Lenge siden jeg har studert ny Ford men må si at denne har satt seg på netthinnen.

Link to comment
Share on other sites

Den Mondeoen til 2.8TIC er rett og slett bare nydelig, og med den underlippen ble den bare ekstra hissigere i trynet!

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Ja bildene mine er i ikke gode nok. Denne må sees live. For denne snudde hoder den stod.

Ingen grunn til å frykte å bli fanget i en famileMondeo. Denne kan man gjøre noe ut av selv om barnestol og vogn presser seg inn.

 

IMGP0733.jpg

 

Fikk du lyst på ny Mondeo nå så kjører RøhneSelmer en AWDkampanje på Mondeo som er ganske så fristende. http://www.rohneselmer.no/tilbud.aspx?oid=10855

Det er veldig fristende på akkurat en slik kveld.

IMGP0734.jpg

 

IMGP0729.jpg

 

2500kg på kroken er et fint tall.

 

Det samme kan sies om en 182hk Focus 1.6L. En nestenST med "STfacelift" http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63331765

IMGP0732_1.jpg

 

Er ikke noe matchende line up å finne hos naboen. Selv om navnet skulle gi inntrykk av det.. :D

 

IMGP0703.jpg

 

Klistremerke i sideruta på amerikaneren.

 

IMGP0698.jpg

 

En Focus inne til en ansiktsbehandling. Sånn ser det ut bare face.

IMGP0704.jpg

 

F-350 6.0L Power Stroke. Lastebil med hengerspeil.

IMGP0696.jpg

 

Har du sett denne kombinasjonen av ulik Ford før? Det hadde ikke jeg heller før denne torsdagskvelden. 

IMGP0691.jpg

 

Råskinn cowboy av en 2012 BOSS 302 med 441hk ved 7500rpm møter den eldre europeiske Ghiagarde. Begge har til felles en bakaksel med vinkelmotor, men bare en har tre pedaler.

Begge spesialmodeller for FORDkjøpere som ikke nøyde seg med det vanlige eller billigste.

 

IMGP0694.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...