Jump to content

Innkjøpshjelp (deler til Cosworth Sierra 4x4)


KennethJohnsen

Recommended Posts

Er smått igang med innkjøp av deler til cosworthen (sierra 4x4 1991).

Har sett endel på Ebayen og handlet noe småting der. 

Kanskje ikke alt er lønnsomt å handle der av flere grunner, F.eks prisen har jo gått litt opp den sist tiden.

 

Men her er noen av tingene jeg skulle hatt hjelp med.

Hva anbefales og hvor handle?

 

Powerflex foringer / Vibratec motorfester. er det forhandler i Norge? 

 

Samco slanger eventuelt andre produsenter. Skal ha svarte slanger å kollevold har bare blå. 

 

Drivaksler foran (bilen skal antagelig senkes) leste just på ett Engelsk forum hvor de ble frarådet å kjøpe den "oppgraderte" varianten fordi svingradiusen ble dårligere.

 

Hjullager.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte trykkslanger og kjøleslanger hos js performance, og er veldig fornøyd med kvalitet, passform og pris. Det står ikkje farger men han svarer på dagen og spørr ka slags farge man vil ha, og sender fort.

 

http://m.ebay.com/itm/JS-Performance-Ford-Sierra-Sapphire-Cosworth-4WD-Silicone-Ancillary-Hose-Kit-/231145915159?nav=SEARCH

Edited by Sierrakaren
  • Like 1

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Har bestilt clutch hoss matt lewis den 4 juni og får ingen svar på epost og detaljer om at den er sendt er ikkje og se. Er han ufattelig treig eller er det noke anna på gong? Er ein dyr clutch og, surt om dei pengane går i dass...

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte noen deler fra han for over et halvt år siden som jeg fortsatt ikke har mottatt..

I begynnelsen skyldte han på at pakken hadde blitt borte i posten og at han ventet på tilbakemelding fra dem.

Etter hvert ble han vanskelig å få tak i og de siste mailene jeg har sendt har jeg ikke fått noe svar på...

Link to comment
Share on other sites

Har dere betalt via paypal eller med kredittkort, så skal det være mulig å få tilbake pengene sine ihvertfall. Åpnet en sak via paypal, fikk pengene refundert etter et par dager.

- 92´Cosworth 4x4 Limited Edition-Prosjekt

- 93´BMW 325i-Bruksbil

x 86´Sierra 2.0is coupe 2-dørs

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve og sende ein mail til og evt ringe. Skal oppdatere dåke korleis det går, vist det forsetter sånn så er han ganske useriøs blitt.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Var faktisk den 19 mai eg bestilte. Sendte ny mail for 2 dager siden og forsatt ikkje svar. Ringte idag og då seie at nummeret er bytta til 01543379524 men det er ikkje i bruk. Høyrest meir og meir ut som svindel.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Står at den 80 graders passer til 4x4 men veit ikkje ka slags bør gå for. Vil prøve med ny termostat først, då den kaster ut ca 1 liter med vann med hardt kjøyr. Kanskje ein swirl pot hadde hjelpt på det?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

80 grader er riktig, jeg mente det var 82 grader men.

 

Swirlpot gjør underverker, men 9 av 10 med dine symptomer ender med å kjøpe Gr.a pakning + strekkbolter i samme slengen som den nye termostaten.

  • Like 1
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...