Jump to content

Ford focus mk2 duratec 2.0l fusker ved oppstart


thotet

Recommended Posts

Hei! Har hatt et lite problem siden jeg skaffetbiln, av og til når jeg starter opp fusker bilen, også en stund etter jeg har kjørt, og clutcher ut i et kryss etc.

Ved oppstart går den ikke ordentlig, den står å "hakker" må holde inn gasspedal i ca 1-2 sekunder før det i heletatt skjer noe med turtallet, virker nesten som den er i ferd med å kvele seg selv.

Og når jeg clutcher ut etter ca 5 minutt kjøring hopper den fra ca 100 til 8-900.. Noen som vet hva feilen kan være?

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

ingen mulighet for og ta diagnose?

min sierra var slik men da hele tiden det var tps

Har koblet meg på, men ingen feilkoder..

Kan det være noe så enkelt som tennpuggene? Kjøpte på biltema ca en månes etter bilkjøp, da jeg ikke helt viste hvor lenge siden slikt var byttet.

Jeg bytter altid tennplugger, olje, oljefilter og eventuelt luftfilter når jeg kjøper bil (bruktbil) uansett om det står/selger sier når det er byttet. Koster ikke mye, og man vet akkurat når det er byttet selv.

Hvilke temnplugger annbefaler dere til denne bilen?

Takker for svar!

Link to comment
Share on other sites

Focus er kresen på plugger, og biltema har jo søpple plugger. Kjøp ngk eller org Ford.

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar!

Noen forslag til plugger?

På kverneland skulle de ha nesten 1200,- for orginale plugger.. sto ford på esken, men tok en ut, å der sto det ngk på pluggen. Så om jeg bestiller samme på nett blir det nok billigere, men husker ikke hvilket nummer det sto på pluggen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...