Jump to content

Hjelp med info. sierra 2.0dohc til 2.3 16v


alelys

Recommended Posts

2000kr i sprut da, som skal samkjøre godt med edis? :P

men om jeg kliner til med nytt innsug og gassere så må jo forsatt no styre tenningen ? dor denne motoren har tydeligvis 2 coiler og ikkje fordeler som deler det ut til hver tennplugg :P

Megajolt er datatenning. Dohc 16v ha4 Edis originalt, så det blir ikke ettermontering, som jeg som regel bruker fraråde.

Personlig ville jeg nok valgt en MS2 og quadspark fra Diyautotune.com.

Men ikke nødvendigvis styre bensin med det.

Eventuelt EEC-V sprut med OBD koblet opp med Deltaforce eller Sniper tuningsoftware. Ganske sikker jeg kan fjerne startsperre med Deltaforcen min. Og selv med den enkleste utgaven kan det kompanseres for tuning.

  • Like 1

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

så ECS modul og forgasser = tut og kjør :P    

Hva ligger ecs modulene på i pris da? :)


Personlig ville jeg nok valgt en MS2 og quadspark fra Diyautotune.com.

Denne https://www.diyautotune.com/product/megasquirt-ii-programmable-efi-system-pcb3-0-kit-w-black-case/ 

https://www.diyautotune.com/product/24-megasquirt-pigtail-harness/

https://www.diyautotune.com/product/ign-4-four-tower-coil-pack/

 

blir litt dyrere dette da :P

Hvordan er det å kjøpe brukt datasprut?     tvilsomt?

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på sprutet og selgeren. Om du f.eks velger MS må du være obs på å sjekke mods før du tar i bruk, og sjekke at det ikke er piratkopi. Finns minst 2 personer her i landet som selger pirat.

Og om du kjøper brukt Haltech og får en feil med boksen kan du ikke forvente å få hjelp av Haltech.

Får du tak i ett bra sprut uten feil kan du gjøre veldig bra handel.

Men uansett skal det ikke legges skjul på at det er mye jobb å justere ett datasprut.

 

Jeg stemmer for forslaget til Slåstad.

Bra effekt enkelt med lite jobb, og antakelig enklest å få godkjent utenom EEC-V, om godkjenning er aktuelt :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

har papirer på å få godkjent en 2.0dohc 8v

 

dette jeg jobber med å ordne bilen til nå (svv)

så var tanken å kanskje bytte motoren etterpå. kommer ann på hva som blir skrevet i vognkorte på motorbyttet osv :)

Link to comment
Share on other sites

Her ser du den ECS modulen. Bruker innebygd mapsensor på load.

 

 

Hvor fikk du tak i den modulen? Ebay du måtte ty til? På leit etter en sånn til et Zetec prosjekt.

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Link to comment
Share on other sites

Skjønner, har vel lett for å bli sånn. Og virker som om de er populære borti England og hjelper ikke akkurat det. Men har jeg skjønt det riktig at disse ikke på noen biler i Norge?

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...