Jump to content

Formotstand coil dohc


SierraCL

Recommended Posts

Kjippa inn en ny coil på dohcen her forleden og registrerte at det sitter en formotstand(er nå i alle fall ganske sikker) på +ledning. Trudde dette var noe som blei brukt på gamle stiftsystem jeg? Noen som har en formening om hvorfor den er der? Ser orginalt ut hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Tror den er for å begrense radiostøy.

Men jeg har ikke merket noen forskjell med og uten. På ohc da.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Om den ser ut til å ikke skaper problemer, og du har mulighet til å la den stå der, så er vel det enklest?

Har lurt på den dingsen selv og tippet at det er en form for kondensator. Lenge siden jeg har hatt en sånn, men mener å huske at den er heller dårlig merket.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det er klart, men man blir jo litt nysgjerrig :P 

Grunn til at jeg spør, er at det ble montert inn en msd blaster 2 coil og da vil man jo utnytte den best mulig. Regner med at den er konstruert for å gå med konstant 12V

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

F.eks det Hot Spark sier om etter montering av elektronisk tenning er at det skal være min 3 ohm i primær for å få lavere spenning. For å ikke svi av elektronikken i fordeleren. Kan være slikt de tenkte hos Ford å Men så sier noen at det kan lavere ohm på el tenning for å få bedre gnist, da man ikke trenger å bekymre seg for å svi av stiftene. Kan være spesifikt for hot spark tenningen. Du kan jo måle litt å se verdiene. Jeg brukte den svarte høyeffekts coilen fra biltema uten problem min gamle 2L, den har 0.9ohm.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

  • Like 1

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...