Jump to content

Rar ventil på innsuget på 2,3n. Duppedingseboms


Truckdriver

Recommended Posts

20160721_223321_zpsk4b4x3yp.jpg

 

Sto å så i motorrommet her om dagen. Med motoren i gang fikk den plutselig en roligere og lavere gange når jeg presset konen på bilde ned mot hullet.

Den skal stå montert der man ser de 3 hullene på innsuget, under chokehuset, mellom luftfilteret og hånden min.

Av og til har har motoren jaget litt på tomgang. Tipper denne kan være årsaken til det. Har foreløpig blokkert den med en bit pakningsmateriale, ettersom jeg ikke klarte å bøye fjæren nok til at konen tetter.

Har denne en viktig funksjon annet enn å lage falskluft?

Hele tiden jeg har hatt bilen har den hatt for høy tomgang på varm motor, men nå virker den mer normal. Har inntil nå trodd at feilen var for stor gasser.

  • Like 1

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det der er vel en del av eksosgass resirkulerings systemet som kom på de siste Granada modellene, fra 82 mener jeg. Innsuget er litt annerledes og det er noen kanaler som skal sørge for at noe av eksosen går inn igjen i forbrenningen. 

som så mye annet smart, slutter dette å fungere etter en tid, og lager da bare problemer :-) 

  • Like 1

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Dette er en 85 Sierra.

Det var falskluft og ikke frieksos. Om det har noe med egr å kjøre var det kanskje friluft :lol:

Men da er det vel tvilsomt at den har noen nyttefunksjon :)

 

Forresten så er den tykke slangen nede til høyre på bildet til bremsekraftforsterker.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...