Jump to content

Hvilken oppgave har denne slangen? 2.3 V6


Tommelom93

Recommended Posts

God kveld. 

 

Siden mine motorkunnskaper er heller dårlige så lurer jeg på følgende. Hvilken funksjon har denne slangen som jeg har tatt bilder av? 

Den går ifra forgasseren og inn på den ene toppdekselet. Jeg så forresten at slangen ikke var skikkelig fast.  Jeg sjekket slangen på delemotoren og den er også litt løs, skal det være slik? 

Det er forresten slangen med gul klemme på jeg snakker om ;)

 

På forhånd takk :)

Mvh Tom

 

20160811_161028_zpsnipbnnbp.jpg 

 

20160811_161037_zpsw5kzlnj4.jpg 

 

20160811_161047_zpsfluwr9ca.jpg 

 

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Det er vakum eller ikke noe trykk å snakke om der, så den trenger ikke å sitte veldig godt.

 

Jeg kan ikke tydelig se hvor den slangen går inn på gasseren, men det er en slange som skal sørge for at oljedamp ikke forsvinner i atmosfæren og heller suges inn i motoren for forbrenning. Den havner et sted det er vakum/ luftstrøm ned til sylinderne. Luftfilterbols, gasser, innsug. Litt ulike måter å rute slangen, men jeg husker ikke hvordan det er orginalt på disse V6'erne.

  • Like 2

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...