Jump to content

Samsung til AUX


grandisjohn

Recommended Posts

Ok, så det er vanlig at forbindelsen fra "smarttelefon" til spiller fungerer med kabel uten å gjøre noe dilldall med tlf?

(smarttelefon i hermetegn fordi det er den mest idiotiske oppfinnelsen noensinne).

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du setter på en sang i Spotify og telefonens høyttaler slutter å spille i det du stikker en jack i telefonen, så er det ingenting galt med telefonen. Da er feilkilden enten kabel eller spiller. Fortsetter telefonens høyttaler å spille etter kabel er koblet til, så er jack-porten på telefonen ødelagt.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar :) Det jeg ikke nevner er selve feilkilden. Nemlig at micro USB-stikket fra mobil ble brukt.

Innbilte meg at telefonen var smart nok til å kunne lades via spiller samtidig som lyden overføres. AUX til AUX var seff

løsningen. Låter nå. Uvant lydbilde i forhold til CD. Mykere og mer detaljert. Sofistikerte greier dette.  

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Spotify fungerer nok dårlig via USB ja. Husk å skru opp lydkvaliteten til spotify på instillinger for bedre lyd

 

Man får bluetooth motaker til 20kr på ebay. Da slipper man kabel. Har en slik selv og det fungerer utmerket.

 

http://m.ebay.com/itm/3-5mm-Wireless-USB-Bluetooth-Stereo-Audio-Music-Speaker-Receiver-Adapter-Dongle-/162068254831?nav=SEARCH

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Hvilken bil og stereosystem har du? Tidal (tidligere Wimp) tilbyr HIFI streaming som er betydelig bedre enn komprimert Spotify, men krever naturligvis god mobilnettdekning, eller at man har lastet ned til offline modus.

Edited by audun-eg
Link to comment
Share on other sites

Typisk ettermarkeds merkevare stereo. Spiller, frontsystem, 6x9 + sub og forsterker.

Inntrykket er at spilleren kontrollerer lyden mye bedre enn eq lydinnstillingene i spotify,

så sistnevnte innstillinger er slått av.

I bilen blir det å spille lagrede spillelister i off-line modus (spotify premium).

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Eq på telefonen bør være flat ja. Ellers kjører man jo eq på eq i verste fall.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

De fleste telefoner har et EQ alternativ lablet "flatt". Dette alternativet fjerner ofte all bass- altså flate nivåer, men med senket bass.

Dette er ikke å anbefale mtp vidreføring av lyd. Derimot er deaktivering/default det beste alternativet, da alle nivåer er likestilt.

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Deaktivert gir finest lyd.

​I alle fall overspiller eq i spotify veldig på mitt oppsett. Særlig bassen blir da noe voldsom for en i min alder :D

"Edge" innstilling i eq på spilleren gir i de fleste tilfeller favoritt lydbildet.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig eq deaktivert. Er det som er flatt. Likevel "farger" alle enheter lyden på en eller annen måte. Til og med kabling osv, men jo renere og mest mulig ukomprimert utgangspunktet er, jo lettere er det å få til et brukbart sluttprodukt i form av lyd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...