Jump to content

Uenigheter med verksted


roddis

Recommended Posts

Fikk denne mailen idag etter jeg klaget.

 

"Vi ser denne saken som avsluttet .

 

Vi kan ikke reparere bilen din lenger da dine forventninger til nye deler og arbeid overstiger det vi kan levere."

 

Har byttet et sånt deksel selv på forrige bil, går fint uten å ødelegge det. Dette klarer liksom ikke teknikere og mekanikere å få til, helt utrolig.

 

Har brukt de i mange år, og har vært smertefritt helt til de begynte å bytte setebunner. De byttet på den forrige bilen og, da tok de terskeldeksel, b stolpe, og dørpanel. Karen der nærmest klikket på meg da jeg tok det opp. Truet med at jeg ikke kunne komme til de igjen for jeg var for nøye. Jeg var i sjokk, men forslo for freden sin skyld at jeg fikk delene og byttet de selv, noe han gikk med på.

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Bare tull å vas!!! Har støtt og stadig av disse deksla i Opel verden min å d er da ingen problem hverken å ta ut sete, eller demontere deksel for evnt legge opp lednindg i forbindelse med krok montering,da må disse av, uten å ødelegge eller ripe di opp!!! Gå videre å stå på ditt!!

  • Like 1

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Jeg mener selv jeg har vært tilgivende overfor de i alle fall. Kunne krevd nye dørpaneler tidligere, men har latt tvilen komme de til gode da de sa de hadde maskert, og er litt konfliktsky. Men har jo i ettertid sett at de har ripet opp selv om de har maskert. Spørs om jeg ikke gjør det hvis jeg må ta saken videre, selv om det vel er seint å gjøre det. Lurer på høyere i systemet på verkstedet, Ford Norge, Forbrukerrådet

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Mye visninger, lite kommentarer☺

 

Bilen var forøvrig veldig skitten både,innvendig og utvendig etter de, og masse sand på dashbordet og det nyrensede teppet var rundt førerstol helt brunt av no støvgreier. Virker nesten som de straffer meg. Vasket utvendig og innvendig før de fikk den. Vasket og støvsuget den innvendig i to timer igår. Fant da nye merker de har laget ved askebeger bak og chromelister utvendig. De må ha satt en lærling til å jobbe på den, utrolig amatørmessig. Lurer på om servicen er gjort ordentlig.

 

Jeg er ganske rund i kantene av meg og hadde normalt ikke brydd meg voldsomt med litt skitt, men har grenser jeg og.

 

received_10153842723637256.jpeg.abda6bb2

 

received_10153838209897256.jpeg.07f9cb2f

 

received_10153842723027256.jpeg.32e71c70

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Har levert bilen min på verksted en gang i mitt liv for reparasjon. Hadde litt samme opplevelse som deg, kanskje litt værre. Gjaldt svinghjulet bytte på en Caravelle.

Hadde ingen plass og skru på da.

Og de lagde mye krøll. Bulket bilen, røyk giroverføringa og mye svarte merker inni bilen. Gjenglemt verktøy på de merkeligste plasser. Ikke montert tilbake plate under motor....

Var mye frem og tilbake, jeg nektet å betale regningen. Hørte aldri noe mer fra de.

Jeg mener at når man leverer en bil på verksted, så skal den være like hel når man får den tilbake. Uten den minste ripe noe sted. Hadde ikke gitt meg på det der.

At ikke de er like nøye med sin egen bil som deg,skal ikke gå utover kunden.

  • Like 3

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Værste jeg veit er bilverksted og mekanikere. De hater alle jobben sin og ønsker bare å få gjort ting fortest mulig, uten tanke på at de ødelegger alt de tar i. Drar aldri til med korrekt moment, så bilen føles til slutt ut som et vrak. Best å gjøre jobben selv - da har man også bare seg selv å skylde på når ting går til helvete  B)

Edited by armani
  • Like 1

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Værste jeg veit er bilverksted og mekanikere. De hater alle jobben sin og ønsker bare å få gjort ting fortest mulig, uten tanke på at de ødelegger alt de tar i. Drar aldri til med korrekt moment, så bilen føles til slutt ut som et vrak. Best å gjøre jobben selv - da har man også bare seg selv å skylde på når ting går til helvete B)

At det var? Gå å legg deg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er nok mye sånn rundt, men no merker og riper ser eller bryr ikke menigmann seg om, eller de er redd for å klage. Noe jeg og har vært etter å ha blitt truet at de ikke ville se meg der igjen. Det handler om å ta ansvar da og yte service. Har stort sett alltid vært fornøyd med de, men etter jeg begynte å si fra og de begynte å slurve har det snudd litt. Jeg betaler tross alt penger for dette, servicen, og dekselet var noe de ødela. Og det skal da erstattes med nytt plettfritt ett, ikke den søpla de har satt på. Jeg har visst for store forventninger til nye deler og arbeidet de sitt.

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Deksler kan bli skadet i transport da de ikke er bestandig så nøye når de pakker det i esker i Sverige. Men det sagt så skal det kunne sendes rapport til lager å da få tak i ny del

 

Armani den kommentaren der ang mekanikere var lavmål

Edited by tuszi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ting kan skje ja, har selv bestilt masse sånne deler oppigjennom, og har tilgode og få noen ferdigskadet. Og har fint klart å montere selv uten å skade de. Men er liksom mentaliteten der at de ikke har kvalitetskontroll eller satser på at bileier ikke ser det. Er liksom gått litt lengre enn bare dekselet og. Behandlinga ellers og som bilen ser ut etter de er forkastelig. Kan jo og være at selve mekanikeren bare durer ivei uten å si fra at han har skadet og skitnet til bilen og satser på det ikke blir oppdaget. Da har de isåfall ting å ta tak i internt.

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Værste jeg veit er bilverksted og mekanikere. De hater alle jobben sin og ønsker bare å få gjort ting fortest mulig, uten tanke på at de ødelegger alt de tar i. Drar aldri til med korrekt moment, så bilen føles til slutt ut som et vrak. Best å gjøre jobben selv - da har man også bare seg selv å skylde på når ting går til helvete  B)

 

hehe snakk for deg selv :P :P

 

nå er d jo faktisk ikke mekanikkera sin feil at ALT skal gå så helsikkes fort ! men systemet, å da blir d fort til at ting skjer.. hastverk er lastverk ! å d stemmer bra

 

har ikke tall på hvor mange ganger man har knekt deksler når man skal ha dem av.. å enkelte går bare ikke å få av i heilinga, så da er d bare å bestille nytt !! å har man ripa d opp så mener jeg at skitt au få nytt, kunden blir fornøyd , å alle er fornøyde til syvende å sist, for kunden vil komme igjen. D er jo tross alt han som legger igjen penga sine

Sånn er ihvertfall min hverdag i opel verden :)

 

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Sendte de en omfattende mail i går med masse bilder av merker og skraper de laget på chromelister rundt dører og ved askebeger foruten b stolpedeksel.

 

Fikk mail tilbake i dag om at de dekker nytt b stolpe deksel. Men de ville ikke bytte det da de er redd for å lage nye merker. Nei takk, det gjør jeg selv :)

 

Men er ikke helt fornøyd med det, vil ha kompensasjon for resten av skadene og arbeidet jeg har hatt med dette. Foreslo halv pris på servicen. Noe jeg syns er fair, vil tro tre nye chromelister og nytt midtkonsoll bak er dyrere.

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Det er ikkje ofte eg har hatt bil på verkstad, men det har då blitt ei handfull gongar opp gjennom åra. Trur ikkje eg har vore nøgd ein einaste gong.

Alltid eitt eller anna som ikkje er gjort skikkeleg reint fagmessig eller som på andre måtar er under pari. Og det er skikkeleg drit når ein betaler mange tusen i arbeidspengar og gjerne tek seg fri for å hente og levere osv.

  • Like 1

Scorpio 2.3 aut -98

Gammal moro - Consul 2.0 -72, Consul 2.0 -73, Taunus stv 1.6 -74 Granada 2.0 -76, Granada 2.3 -77, Granada 2.3 -79, Mondeo 1.8Td -99
Støttekontakt for papsens Granada 2.3 -81

Link to comment
Share on other sites

Sendte de en omfattende mail i går med masse bilder av merker og skraper de laget på chromelister rundt dører og ved askebeger foruten b stolpedeksel.

Fikk mail tilbake i dag om at de dekker nytt b stolpe deksel. Men de ville ikke bytte det da de er redd for å lage nye merker. Nei takk, det gjør jeg selv :)

Men er ikke helt fornøyd med det, vil ha kompensasjon for resten av skadene og arbeidet jeg har hatt med dette. Foreslo halv pris på servicen. Noe jeg syns er fair, vil tro tre nye chromelister og nytt midtkonsoll bak er dyrere.

Det gikk de ikke med på. Mekanikeren som utførte arbeidet kunne ikke si om merkene var der fra før eller ikke. Så da har de ikke akkurat en god sak. Jeg vet at det er de som har gjort dette, men er jo vanskelig å bevise da for har ikke no før-bilder. Jeg tar det uansett videre...

Det er ikkje ofte eg har hatt bil på verkstad, men det har då blitt ei handfull gongar opp gjennom åra. Trur ikkje eg har vore nøgd ein einaste gong.

Alltid eitt eller anna som ikkje er gjort skikkeleg reint fagmessig eller som på andre måtar er under pari. Og det er skikkeleg drit når ein betaler mange tusen i arbeidspengar og gjerne tek seg fri for å hente og levere osv.

Vi, som forbrukere har rettigheter. En kan holde tilbake penger hvis en mener arbeid ikke er utført bra nok. Men er jo en kamp....

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Fordi den var dårlig, slitt stag eller no, er en svakhet på Mk4. Stolen blir som en gyngestol. Byttet to på forrige bilen og....

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...