Jump to content

Ta av dører på Sierra sedan 92mod


RCR

Recommended Posts

Noen som veit om det finnes verktøy fra Ford evt til å ta av pinneboltene i dørene på Sierraen. Vil ikke løsne inne i a og b stolpe på grunn av justering. Skal lakkes i døråpninger.

Og veit noen evt om de boltene er å få kjøpt noen plass? Delenr 1659388. 

Håpløst å finne deler til ´gammel` Ford  :angry2: 

Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt

Link to comment
Share on other sites

Jepp, er spesialverktøy. Er en slags klo som passer over "hodet" på bolten, så bruker en slegge på den. Har du et eldre Fordverksted i nærheten med karosseriavdeling så er det godt mulig du får låne det. Jeg har bilder og riktig nr på verktøy om du vil ha. 

OBS, boltene kan sitte noe fryktelig. Jeg måtte varme med induksjonsvarmer for å få løsna de.

Boltene er ikke å få tak i når jeg sjekket sist. 

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

ikke ta ut boltene vis de ikke er dårlige når du skrur av mutterne i a/b stolpen så sitter det en stor firkanta skive dette er montert på føre bilen er lakkert orginalt så er bare og skru dørene på på samme plass igjen veldig enkelt bare og se etter merket til skiva og skru fast

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har tatt av mange Sierra dører på innside av stolpene før. Men er noe vrient med montering etter lakkering. Fort for å skrape opp osv.Må sjekke om Ford i nærheten har så gjerne ett nummer på verktøyet. Er vel noen år siden en Sierra var på ett Ford verksted sist så det verktøyet henger nok ikke på tavla  :lol:

Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...