Jump to content

Motor/Gir trøbbel på Ford Explorer 4.0 V6


Mahelg

Recommended Posts

Fikk litt motor/gir trøbbel på min 1995 modell Ford Explorer, under fart hoppet bilen ut av gir og ville ikke koble inn igjenn, da jeg forsøkte å stoppe å starte motoren igjen ville ikke bilen starte.

D var ingen smell eller lignende da girkassen hoppet ut av gir.

Men når jeg prøvde og starte bilen igjenn hørtes det ut som startmotoren snurret fritt. Startmotor slår inn og snurrer startkransen rundt men den drar ikke motoren rundt.

Noen som har hatt samme problem eller som vet hva som feiler ?

 

Mvh Martin

Link to comment
Share on other sites

Automatkasse, har tenkt tanken angående svinghulsboltene, er det de boltene man ser på startkransen når man tar ut startmotoren?

Automatkasse, har tenkt tanken angående svinghulsboltene, er det de boltene man ser på startkransen når man tar ut startmotoren?

Link to comment
Share on other sites

På de noen convertere så får man tilgang til boltene som fester converter til svinghjulet via startmotorutsparingen. Om disse har løsnet vil det mest sannsynlig blitt mye støy og vibrasjoner. Jeg tenker mer på boltene som fester flexplaten(svinghjulet) til veivakslen. Kan også være at godset i flexplaten rundt boltene skiller seg fra resten av flexplaten. Heller mer til sistnevnte enn avklipte bolter siden det er automat.

 

Amerikansk bil så prøv Google

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...