Jump to content

Motor og automatboks


CABOT

Recommended Posts

Håper det er noen som har ett svar/teori hva det kan være

Når jeg har vært ut og kjørt med min Fiesta 1.4 med automat  så når den skal gire seg opp eks. fra 2 - 3 såkobler den ut alt i fra 5 - 15 sekunder det har holdt på i 4mnd for en mnd. siden skulle jeg ut en tur da koblet den helt ut og tilslutt stoppa også motoren fikk ikke start måtte slepes hjem  lys og radio virket.

Fikk hjelp av en mekanikker bytta jordingskabel og starta skulle rygge ut av garasjen gikk greit skulle kjøre fram gira virket ikke stoppa motoren skulle starte på nytt helt dødt.      Det er en 2004 mod.,

Link to comment
Share on other sites

hmm, nei ford har ingen intervall for skifte av noen som helst drivverks olje !
manuell kasse ombygd til automat ?? ehh :P
må jo være noe ala samme som vi har i opel verden. easytronic,  manuell kasse med elektronisk styring av girvekslinga og clutching

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

har vært en med pc skjerm for Ford og prøvd og stilt diagnose på den men viser ingen ting eneste som viser feil er en gul lampe i dashbordet men finner ikke ut noe som helst får ikke startet den og giran virker ikke kun lys varmeapperatet radio  virker tar gjerne i mot råd og tips

Link to comment
Share on other sites

Prøver igjen bak girstanga ligger det ett deksel som jeg plukka bort og der lå det en boks som det gikk to kontakter i er det noen forbindelse mellom motor og automatboks  lurer om det er der feilen er, noen som har peiling hvordan man kan kontrolere om den virker eventuelt pris på en ny ca.pris.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...