Jump to content

Mondeo 2009 140HK Titanium S starter ikke. (Keyless go)


Brino90

Recommended Posts

Hei.

 

dette er automat. alle tilbakemeld av girene fungerer.

har noe problemer med bilen som Ford tydeligvis ikke klarer å fikse.. så prøver å spørre her om det er noen Bilelektro Guruer her.

Orker ikke betale så mye mer for feilsøking av en feil de ikke klarer å finne..

 

Det som skjer at bilen Sporadisk ikke starter i det hele tatt... alt av tenning/lys/radio/motorvarmer fungerer, men ikke et eneste klikk i starteren..

Ingenting med vær og vind å gjøre. da dette kan skje i regn/iskaldt/tørt og sol..

 

Dette har de gjort på Ford verksted. vært på Gjøvik og lillestrøm. vært inne 4 ganger..

 

-Byttet 3 Forskjellige Relèr i (forbindelse med startet) ikkenoe bedre.

-Prøvebyttet til en annen starter. ikkeno bedre. 

- div feilsøking fant noe kontakter/ledere med irr/kurrusjon. fikset dette. Lodding/skjøting av ledning.

trodde det ble bedre da det gikk greit  i flere uker, men påån igjen nå..

-denne gangnen resatte dem bare feilmeldinger (Hadde visst ikkenoe med start å gjøre). så startet den. men vet ikke hvorfor.

 

 

Trenger litt støtte her. blir GAL.

 

Typisk at hver gang jeg skal ut på noe. noe "Viktig" da får jeg ikke starte..

 

Takk for svar!

Edited by Brino90
Link to comment
Share on other sites

Batteriet då?

Ikkeno galt med batteri, fullt med strøm og nytt batteri i vinter.

 

 

Starter den vis du setter nøkkel i "nødsporet" i tenningslås? Har vært noe problemer med nøkkelmottaker på noen.

Nope dette er prøvd flere ganger. prøvd med begge nøklene jeg har med nytt batteri i nøklen.

Da burde vel ikke tenningen gå på eller? hvis den ikke finner nøklen?

Edited by Brino90
Link to comment
Share on other sites

Du kan evt koble på eit multimeter og sjekke for motstand på plussledningen menst du riksler litt i den då

riskler på hva da? og hvilke plussledning?

 

 

Hvilken girkasse? Powershift? Mulig den ikke registrer park. En mikrobryter i girspaken.

er mulig det er kassa rett før powershift. men hvis P ikke blir registrert burde den vel ikke gitt meg status på at giret er i P på converse displayet?

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på plussen på starteren og evt jordinga på motoren. Kan evt sjekke spenning menst noken tjinner og sjå om det er straum inn og etterpå utelukke eventuelle sensorer

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Mulig den elektroniske velger føreren på kassa

 

er ikke dette noe som burde vært sett på diagnose hos ford da?

 

 

Tenkte på plussen på starteren og evt jordinga på motoren. Kan evt sjekke spenning menst noken tjinner og sjå om det er straum inn og etterpå utelukke eventuelle sensorer

Ser ikke ut som det er noe forskjell når jeg fikler på div kontakter ved måling. er strøm nå :/

Dene feilen skjer sporadisk. den starter å går akkurat nå xD

Link to comment
Share on other sites

Må ver noke ledningskluss, er det forskjell om det regner? Kan ver når du har tatt i ledningene at den har fått kontakt. Gå over med vaselin på alle koblinger og gnikk alt 100 prosent rent.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Må ver noke ledningskluss, er det forskjell om det regner? Kan ver når du har tatt i ledningene at den har fått kontakt. Gå over med vaselin på alle koblinger og gnikk alt 100 prosent rent.

 

Nei, været har ingenting å si, har skjedd i regn, tørrt og varmt, tørrt å kaldt,  og kombinasjoner :(

Verksetedet har visst sjekket div koblinger som kan ha noe med dette å gjøre, de sa alt det der så  bra ut, med unntak av 1 kontakt/ledning. men den er nå byttet/skjøtet :/

Link to comment
Share on other sites

Fikk et godt tilbud i innbytte fra samme forhandler jeg kjøpte bilen. da blir jeg kvitt dette problemet..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...