Jump to content

05 Focus 1,6 tdci 109hk elfeil, nødmodus


Svorska

Recommended Posts

En 2005 Focus 1,6 tdci 109hk "tilter" etter vask.

Går som normalt en stund etter vask, så kommer det feilmeldinger fra flere systemer på instrumentpanelet.

-esp feil

-baklys feil

-servostyring feil

-motorstyringsfeil

-abs feil

-clutchbryter feil

-bremselysbryter feil, for å nevne noe

 

Instrumentpanelet "lyser" etterhvert opp, og bilen går i nødmodus.

 

Hvis man da stopper bilen, får man ikke start igjen, og feil på startsperre/kjenner ikke nøkkel kommer opp sammen med resten av feilene.

 

Bilen kan stå i 20 min, for så å starte, men instrumenter reagerer ikke, og motor reagerer heller ikke på gasspedalen.

Andre ganger må bilen stå lenger før den starter, og da kan den oppføre seg helt normalt frem til neste vask.

 

Tips???

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg hadde lignende feil på min 2007 Focus 1,6 TDCI, bilen stoppet plutselig under kjøring og ESP fault kom opp i displayet. Det som var rart var at bilen ofte startet  igjen bare ved å ta av og på batteripolen. Det som var feilen var dårlig kontakt i konnektoren til dieseltrykk føleren som sitter under innsuget nedenfor batteriet. Det viser seg at driftspenningen til alle sensorene blir brutt hvis det skjer noe med denne kontakten og mange forskjellige feilmeldinger dukker opp. Jeg bare tok av denne og smurte opp med kontakt fettet til ford også var alt OK :)

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg hadde lignende feil på min 2007 Focus 1,6 TDCI, bilen stoppet plutselig under kjøring og ESP fault kom opp i displayet. Det som var rart var at bilen ofte startet igjen bare ved å ta av og på batteripolen. Det som var feilen var dårlig kontakt i konnektoren til dieseltrykk føleren som sitter under innsuget nedenfor batteriet. Det viser seg at driftspenningen til alle sensorene blir brutt hvis det skjer noe med denne kontakten og mange forskjellige feilmeldinger dukker opp. Jeg bare tok av denne og smurte opp med kontakt fettet til ford også var alt OK :)

Hei.

Klarer du å forklare eller ta et bilde av denne konnektoren/sensoren slik at jeg forstår hvilken det er? Min Focus (2008 mod. 2,0tdci) har mange forskjellige feilmeldinger og vil for tiden ikke starte (drar ikke rundt på starteren engang) og gir nå meldingen «Engine malfunction). Setter pris på alle tips!

Vidar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...