Jump to content

manglende dieselvarmer


teddy

Recommended Posts

hei. min mk4 2010 mangler programerbar dieselvarmer. er dette noe som må aktiveres i bilen, eller mangler jeg noe deler.

evt er dette mulig å montere... er converce + instrument panel om det har noe å si..

ekstremt taknemmelig for svar :shutup:

Link to comment
Share on other sites

Min forrige hadde ikke dieselvarmer, den hadde isteden elektrisk tilleggsvarmer i varmeapparatet (750W), tror det var standard om det ikke var montert dieselvarmer.

Denne kommer ikke opp i innstillingene i instrumentpanelet, den aktiveres automatisk når det er < +4 ute og motoren ikke er varm, men bare om varmeapparatviften står på fullt. 

 

Du kan forresten sjekke på www.etis.ford.com hva bilen din har av utstyr  :)

Link to comment
Share on other sites

Min forrige hadde ikke dieselvarmer, den hadde isteden elektrisk tilleggsvarmer i varmeapparatet (750W), tror det var standard om det ikke var montert dieselvarmer.

Denne kommer ikke opp i innstillingene i instrumentpanelet, den aktiveres automatisk når det er < +4 ute og motoren ikke er varm, men bare om varmeapparatviften står på fullt. 

 

Du kan forresten sjekke på www.etis.ford.com hva bilen din har av utstyr  :)

hei. var mye info inpå sia der gitt.  With Supplemental Air Heater. denne linja var alt jeg fant som ha noe med varme å gjøre...

Link to comment
Share on other sites

Da er det nok elektrisk ekstravifte du har. Dieselvarmer er kostbart å ettermontere. Like greit å selge bilen og kjøpe en med Webasto egentlig. Jeg hadde ikke det på min forrige bil, å jøsses det tok tid før motoren blei varm i kuldegrader. Har Webasto med fjernkontroll nå, å himmel og hav så gildt. Trykker den på en halvtime før jeg skal kjøre og bilen er god og varm.

Edited by roddis
  • Like 1

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøkte å få Ford til å ettermontere på min 2008-modell, men de ville ikke, det kom til å bli så dyrt at de anbefalte meg å heller bytte bil  :)

Byttet til en 2012 (ikke bare derfor da) med Webasto med fjernkontroll, helt konge!

 

Edit:  With Supplemental Air Heater betyr som Roddis sier at du har elektrisk tilleggsvarme, akkurat samme som jeg hadde på min 2008-modell.

Det virker, men blir ikke det samme som Webasto. Husk bare at den bare virker når vifta står på fullt (ellers hadde nok varmeelementet blitt svidd).

Leste ett sted at det også bare virker om innetemperaturen er satt til Max, men er ikke 100% sikker på det. 

Edited by Jarl
Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøkte å få Ford til å ettermontere på min 2008-modell, men de ville ikke, det kom til å bli så dyrt at de anbefalte meg å heller bytte bil  :)

Byttet til en 2012 (ikke bare derfor da) med Webasto med fjernkontroll, helt konge!

 

Edit:  With Supplemental Air Heater betyr som Roddis sier at du har elektrisk tilleggsvarme, akkurat samme som jeg hadde på min 2008-modell.

Det virker, men blir ikke det samme som Webasto. Husk bare at den bare virker når vifta står på fullt (ellers hadde nok varmeelementet blitt svidd).

Leste ett sted at det også bare virker om innetemperaturen er satt til Max, men er ikke 100% sikker på det. 

gøy med ny bil da  :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...