Jump to content

Spylerdyser treffer ikke ruta...


Campist

Recommended Posts

Spylerdyser på min nye S-max gjør ikke jobben. Verkstedet har først justert den midterste dysen ved å legge en liten boks eller noe under dysen. Dette er en konstruksjonsfeil, slik at det er et servicenivå på nettopp dette. Fungerte dårlig, nå er alle dysene justert, men med bare litt bedre resultat.

Jo dag er det prøvd med dysene fra en Mondeo, uten noen forskjell(de er like, men ruta er jo ikke lik) Det er også forsøkt med dysene til den gamle S-max, men denpasser ikke.

Spylingen e fin når bilen står stille, men dusjen blir tatt av fartshumper og ender på taket.

Noen andre som har noen god løsning?

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

ta en hammer å slå ned dysa litt i karosseriet ?størst mulig hammer = best resultat.ting er ikke som før,da kunne man justere dysene med en tynn umbrako eller lignende.sorry ingen gode ideer før jeg får se problemet.hender jeg bare pulserer på hendelen hvis du skjønner hva jeg mener.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nope, forstår ikke hva du mener. Bilen har gått 1400 kilometer så jeg venter litt med å bruke hammer. Problemet er at spylingen er med dusj og ikke stråler. Taket på bilen velger jeg å vaske på andre måter

(Ville ikke hjelpe å banke, de er jo festet på en plate delvis under panseret)

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at de har utført servicemeldingen riktig?

Jeg har verken sett servicemeldingen eller etterprøve mekanikeren. Men jeg vet at da det ble lagt inn en dings på den midterste ble det ikke bedre. Nå er det gjort tilsvarende på begge de to andre, men bare blitt litt bedre.

Jeg prøvde Mondeo mens den var på verkstedforrige uke, den var bedre. Jeg tror det ville vært bedre med strålesprut og ikke dusj.

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

På nyere biler er det mer vanlig med dyser som skal spre strålen litt mer. Og de er ikke så lett å justere. De er faste, og spruten går rett opp i dysa, som har en større åpning for bedre spredning. Så selve dysa er fast og ikke justerbar.

Men det bør jo hjelpe å skifte dyser?

Edited by Jarvarix

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Takk for forslag. Bilen er splitter ny, dette er en feil på alle nye S-max. Derfor lurer jeg på om noen et eller annet sted har funnet på en god løsning?

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Spylerdyser på min nye S-max gjør ikke jobben. Verkstedet har først justert den midterste dysen ved å legge en liten boks eller noe under dysen. Dette er en konstruksjonsfeil, slik at det er et servicenivå på nettopp dette. Fungerte dårlig, nå er alle dysene justert, men med bare litt bedre resultat.

Jo dag er det prøvd med dysene fra en Mondeo, uten noen forskjell(de er like, men ruta er jo ikke lik) Det er også forsøkt med dysene til den gamle S-max, men denpasser ikke.

Spylingen e fin når bilen står stille, men dusjen blir tatt av fartshumper og ender på taket.

Noen andre som har noen god løsning?

Har du fått fikset det ? Har samme problemet jeg også.. Bør få meg "klippekort" på spylervæske :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nei, ikke egentlig.  De er bygd opp alle tre dysene,men det er ikke så mye som treffer ruta. Men jeg er god kunde i spylervæskebutikken :rolleyes:  Jeg har søkt litt her og der og ser det ikke er kommet noen god løsning fra Ford. Både på forum i Tyskland, England og i USA er det klaging. For dette gjelder faktisk ikke bare S-Max, men selvsagt også Galaxy og faktisk Edge. Men Mondeo med samme dysene går det bra på...

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har samme problemet på min 3 uker gamle S-max Vignale. Det har blitt nevnt å bygge opp i framkant av dysa, evt å strupe slangen. Helt utrolig at dette skulle bli et problem i 2017! Henry Ford snur seg sikkert i grava og gremmes... Jeg skal ringe med mekaniker idag.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Noen som har opplevd å få rettet dette problemet? Min er nesten like håpløs. Den midterste dusjen bommer totalt mens de andre bare er dårlige...

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...