Jump to content

Problem, ulelyd og batterilampa lyser.


Focusere

Recommended Posts

Ford focus 1,6 econetic, diesel 2009 modell. Km stand ca 115 000.

 

Har de siste par dager fått en svak ulelyd fra motoren. Ulingen følger turtallet på motoren. Og i dag begynte batterilampa å lyse. 

 

Noen som kan ha en forklaring på hva det kan være. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som du er ganske sikker på det. Har du peiling på hva det sånn omtrentlig vil koste å få skiftet denne? 

Bruker Mekonomen fordi de ligger nærmest.

 

I tillegg, kan jeg bruke bilen til jobb inntil jeg evt får time på verkstedet eller er det ikke anbefalt å kjøre videre med bilen slik ståa er?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg byttet akkuratt denne på min 11 model med 100k mer  på tellern, blei da anbefalt og kjøpe orginal dynamo , var egentlig ganske dyr på Ford men fikk den til slutt for 4500.-

Byttet også reim og strammehjul.(veit ikke hva det koster på verksted og bytte, byttet min selv )

 

Symptomer var som nevnt i tråd, summe lyd ,uling som følger turtall, dynamo blei glovarm og luktet svidd.

Link to comment
Share on other sites

RstS2

 

Er det vanskelig å bytte dynamo, reim og strammehjul selv og trenger man annet verktøy enn fastnøkler/koppnøkler?

 

Er ikke all verdens bil kyndig selv men har etterhvert skjønt at man kan gjøre mye selv på en bil uten å være bilmekaniker. 

Link to comment
Share on other sites

Kun hobby mekanikker selv, men jeg tok av deksel under og over, jekket opp og tok av hjul og en jekk under motor for og holde denne stabil.(løsnet motor feste)

Da kom jeg greit til og fikk byttet dette, mulig du kan gjøre det enklere men jeg har store klubber og liker og ha litt plass.

Pass på reim orientasjon.

 

Den sitter i front ja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det ble for trangt og knotete å komme til dynamoen så jeg droppet å prøve selv. 

 

Valgte å bruke Mekonomen. kr 6990,- for skifte av dynamo og viftereim. Men det heter visst ikke viftereim lengre etter hva som ble sagt.

Dynamoen kosta ca kr 4500,-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...