Jump to content

Tips, 2014 Mondeo Mk IV stv dobbel eksos?


Svorska

Recommended Posts

Det vet jeg ikke. Las det på Talkford forumet en gang, tror det er en egen tråd der hvis jeg ikke husker feil. Lurte på det selv, men stussene blir for små.

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Isåfall er det jo bare sende en mail til Xtremecar.no , de kjører bortimot hele tiden store rabatter på Siemons eksos anlegg. jeg kjøpte fra katalysator å bakover til 3600kr der jeg til min gamle v70.

Ikke dobbelløpet vell å merke, men det har han sikkert.

 

Xtremecar har fått mye pes siste åra, men jeg har vært kjempefornøyd selv :)

Mondeo MK4 - MY14

Mondeo Mk3 - MY03

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fant på nettet at Mondeo mk4  2.3 Duratec (bensin) har dobbel eksos, så det burde kunne skaffes hos Ford (selv om denne modellen ikke ble solgt i Norge etter hva jeg vet)

Her er bildet jeg fant:

 

 E76686_zpsb21p2kxe.jpg

 

Fant det her:

http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2007.5_02.2007/mechanical_repairs/3_powertrain/309_exhaust_system/309-00b_exhaust_system_2.0l_duratec-he_(mi4)-2.3l_duratec-he_(mi4)/description_and_operation/removal_and_installation/front_muffler_2.3l_duratec-he_(mi4)/

Edited by Jarl
Link to comment
Share on other sites

2.2 tdci eksosen er dobbel og passer rett på, er feste på høyre siden og klart til bruk. Som nevnt over her kan en gå å kjøpe dette til halve prisen på Volvo, de har til og med litt kulere endestusser.

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Har sett på det til Volvo, men det ser for meg ut som om endestussene kommer for høyt i forhold til utsparringen i diffusoren?

Det til 2.2 har vel samme nedbøyde enderør som standard-anlegget?

 

Slik ser det ut nå, og om Volvo-anleggets endestusser går rett bakover (og pottene er like) må det vel bli for høyt?

 

Eksos2_zpswuhez6mh.jpg

Edited by Jarl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sånn blei det på min, montert idag. Kjøpte det fra Xtremecar linket til over. Fremste røret ble ikke brukt da det var annerledes partikkelfilterlengde, men koblet på lengre bak som er likt som V70.

 

20170429_000803_zpsdvuneqft.jpg

  • Like 1

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...