Jump to content

Sveisegrunning i Bergen


Gess

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor det er enkelt å få tak i sveisegrunning i Bergen?

Må jeg til Volvo eller Wurth i Kanalveien eller finnes det hos Bilextra eller Hellanor?

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Link to comment
Share on other sites

Har selv volvo sin som skal være så bra. Men kan ikkje sei det lille jeg har prøvt den at det var noe godt å sveise på.. heller dårli.. men mulig jeg rota for lite nedi boksen da jeg pensla på så fekk kun rein maling å ikkke noe av de tinga oppi malingen som leder strøm? Er vel noe metal greier som skal lede oppi?

Link to comment
Share on other sites

Har selv volvo sin som skal være så bra. Men kan ikkje sei det lille jeg har prøvt den at det var noe godt å sveise på.. heller dårli.. men mulig jeg rota for lite nedi boksen da jeg pensla på så fekk kun rein maling å ikkke noe av de tinga oppi malingen som leder strøm? Er vel noe metal greier som skal lede oppi?

du må skrape vekk grunninga i hulla på volvo og Wurth sinn kent og relekta sin sveiser jeg bare rett på spesielt relekta sin syntes jeg er grei og sveise på de andre spruter det en del av og fort og brenne hull

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste litt rundt på nettet og det var flere som mente at Volvo sin grunning ikke var den letteste å sveise å, men samtidig mange som mente at den var topp. Så der har du internett, ikke lett å bli klok.

 

Jeg betalte 214,- for en sprayboks: http://www.lakkspesialisten.no/nettbutikk/produktdetalj?gruppe_nr=58&produkt_nr=3m+50410&g=1#.WLe649crJaQ

 

Dette med å fjerne grunningen akkurat der sveisen skal starte er det flere som har bemerket, så det blir vel til å prøve det. 

Litt usikker på hvordan det skal gjøres med jekkfestet, det blir jo til å sveise oppover, noe som ikke alltid er så lett. 

Kunne det vert en tanke å borre hull i gulvet på bilen og sveis det innenfra mon tro?

 

Skal legge ut litt info om grunningen når jeg tilslutt kommer så langt at jeg får sveist. Det går ikke akkurat fort for tiden.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så glad i å sveise oppover nettopp på grunn av sveiseperler og det at det er vanskeligere å se hva men holder på med. Men det blir vel til å gjøre det beste ut av det. Å vippe bilen over på siden er helt uaktuelt :-)

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som har prøvd den på sprayboks som Gasolin selger?

Kjøpte for noen år siden til litt rustsveising en kompis gjorde på ene Sierraen min. Har ikke rustet igjennom enda der det var sveist ivertfall :P

Har også prøvd den selv når jeg reparerte tt hull bak i rammen på en Pajero jeg hadde. Den var grei å sveise igjennom selv etter å ha sprøytet på 2-3 lag. Og ikke noe spruting som jeg la merke til.

Bortsett fra at den var grei å sveise igjennom vet jeg ikke om den er noe spesielt bra.

På rammesvesingen hadde jeg antirustmiddel for hulrom rett over grunningen inni, og utsiden understelsmasse rett over grunningen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...