Jump to content

Plastbelagte (PVF) stålbremserør, hvor kjøpe?


cossie 86

Recommended Posts

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt stål bremserør som er plastbelagt i grønn farge?

Den typen rør og farge som mange biler ble levert med på 80tallet.

Helst her i landet.

Ser det finnes i utlandet, men frakten er jo to og tre gangen av hva rørene koster :glare:

 

Tommy J

 

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
På ‎06‎.‎03‎.‎2017 den 15.53, cossie 86 skrev:

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt stål bremserør som er plastbelagt i grønn farge?

Den typen rør og farge som mange biler ble levert med på 80tallet.

Helst her i landet.

Ser det finnes i utlandet, men frakten er jo to og tre gangen av hva rørene koster :glare:

 

Tommy J

 

Hei du. Fant du noen i Norge som selger disse?

Link to comment
Share on other sites

Hei, fant ikke noen som var plastbelagte. Men Wurth har rør som "coatet" grønne og som skal være tilnærmet farge som på gamle bremserør. Jeg endte opp med å kjøpe en rull fra utlandet, UK tror jeg :-).

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, cossie 86 skrev:

Hei, fant ikke noen som var plastbelagte. Men Wurth har rør som "coatet" grønne og som skal være tilnærmet farge som på gamle bremserør. Jeg endte opp med å kjøpe en rull fra utlandet, UK tror jeg :-).

Takk. Hvordan er disse å lage koner på og er de greie å bøye? Regner med de er av stål.

20 minutter siden, grcossie skrev:

Får org Ford rør på rull, som er grønne

 

Takk. Ja vel? Er det et delenummer på de eller er det bare å spørre om de kan bestille på delelageret? Er de av stål, tenker da på om man kan lage koner på de med vanlig verktøy? Ser Würth har slike grønne, er det disse Ford har?

Link to comment
Share on other sites

Er delenr. Vet ikke om wurth sine er like, da vi bare har kopper rør derfra. Er stålrør, så man må ha verktøy, som klarer å holde igjen røret, når man koner. Vi bruker hydraulisk pumpe, de er bedre på å holde igjen røret enn de andre vi hadde før

 

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, grcossie skrev:

Er delenr. Vet ikke om wurth sine er like, da vi bare har kopper rør derfra. Er stålrør, så man må ha verktøy, som klarer å holde igjen røret, når man koner. Vi bruker hydraulisk pumpe, de er bedre på å holde igjen røret enn de andre vi hadde før

 

Takk. Om du får tid en dag så kanskje du finner delenr? Har tenkt å kjøpe dette verktøyet, dog med ISO og DIN-flenser https://ige.ie/professional-pipe-flaring-tool/

Skal fungere bra på stål også iflg det jag har lest meg opp på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte Biltema sitt flenseverktøy til å sette i skruestikka, ligner veldig på det du har linket til og funket helt utmerket til oppgaven på stålrør :-)

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/dobbelkoningsverktoy/dobbelkoningsverktoy-2000020712

Edited by cossie 86

1986 sierra cosworth vingebil
 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, cossie 86 skrev:

Jeg brukte Biltema sitt flenseverktøy til å sette i skruestikka, ligner veldig på det du har linket til og funket helt utmerket til oppgaven på stålrør 🙂

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/dobbelkoningsverktoy/dobbelkoningsverktoy-2000020712

Takk. Ja ser det til Biltema er veldig likt det jeg linket til og det som Gasolin selger (dobbelt så dyrt). Ser mange er fornøyd med det til Biltema så kanskje det ikke er en kopi eventuelt en god kopi men et produkt som selges under flere. Ser faktisk at Biltema blir det billigste uansett hvor jeg  kjøper det fra.

Ser det går igjen med koning av stålrør at det er viktig at røret sitter skikkelig fast. 

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, xr4ti skrev:

Takk. Om du får tid en dag så kanskje du finner delenr? Har tenkt å kjøpe dette verktøyet, dog med ISO og DIN-flenser https://ige.ie/professional-pipe-flaring-tool/

Skal fungere bra på stål også iflg det jag har lest meg opp på.

Skal prøve å huske det. Problemet med stålrør, er når man skal flense de på bilen, er ikke alltid lett å komme til for å skjøte, og da blir det ofte problem å få låst røret godt nok. Har du et løst rør, så er det mye enklere

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, grcossie skrev:

Skal prøve å huske det. Problemet med stålrør, er når man skal flense de på bilen, er ikke alltid lett å komme til for å skjøte, og da blir det ofte problem å få låst røret godt nok. Har du et løst rør, så er det mye enklere

Takk, kjempefint om du husker det 👍 Jeg skal lage alle bremserør nye da den originale coatingen har sluppet på endene på alle bremsrørene og de er jo 35 år gamle så greit å få byttet de samt at de blir litt custom pga bytte av bkf og hovedpumpen så kan stå å lage de ved benk. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...