Jump to content

Motorverksted i Bergen


Gess

Recommended Posts

Er det noen som kjenner til motorverksteder i bergen som tar på seg slikt som borring og honing av blokker?

Auto 23 gjorde jo slikt, men de har vel lagt ned.

Jeg fant Frydenbø, men regner med at de er fryktelig dyre.

Mener at det var noen på Os som drev med slikt, men det er jo lenge siden jeg snakket med de, så jeg husker ikke navnet.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er spent på å se hva som dukker opp her. Bergen er en fullstendig og total ødemark på dette området så langt som jeg kjenner til. De som har mulighetene er så griske at man i stedet må sende topper osv til utlandet da det er billigere og raskere enn å bruke "lokale helter". :(

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det må du gjøre. I Norges nest største by så må det da finnes noen som har tilgang til maskiner og er "Ready, willing and able." til å gjøre ett ærlig håndtverk?? De går iallefall veldig stille i dørene. 

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg vet er ikke Stavanger en bydel i Bergen. Har helst lyst til å slippe å sende deler nedover kysten, men EBB er jo et alternativ naturligvis.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det skal sendes ting med posten, da kan man like godt sende det til f.eks Sverige hvor det er 1/2 pris i forhold til Oslo og Stavanger. Iallefall var det slik senest i forrige uke. 

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært meg hadde jeg levert det til noen jeg visste gjorde en god jobb til en fornuftig pris. Det innebærer stort sett å sende det vekk. Det blir nok billigere. Tipper de som gjør det her i Bergen tar seg godt betalt, og dette er jo ikke akkurat utbredt å gjøre her heller. Så hvordan det blir er jo ikke godt å si.. Men det er nå bare min mening :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Du sier noe der. Jeg har ikke hørt så mye om maskinering i Bergen og det kan vel virke som om det ikke er så mange andre som har det heller :-)

Får se det litt an, ingenting som haster, har jo ikke lyst til å bruke mer enn jeg må, men resultatet må jo bli bra, ellers er det jo bortkastede penger.

Hadde jo naturligvis håpet på at det var noen som kjente til et bra og rimelig sted, men men.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg vet er ikke Stavanger en bydel i Bergen. Har helst lyst til å slippe å sende deler nedover kysten, men EBB er jo et alternativ naturligvis.

hehe :P ja ser den.. MEN jeg som bor over 100 mil nord for deg ! :P sender kun til ebb ;)

selv om vi har en ganske så dyktig person her i bodø som holder på med samme opplegget som ebb

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Ja trur ej ha gått for ebb selv hadde jeg bodd i bergen :-) er da en liten lørdags tur bare det :-)

Brukte selv ebb å må si meg godt fornøyd me alt av service å slikt, selv har jeg ikkje fått brukt motoren enda da..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...