Jump to content

Sentrallås problem Sierra sedan 1992


Cossie77

Recommended Posts

Har problem med sentrallås på min 92 Sierra sedan. Går greit og låse med nøkkel i førerdøra, og alle 4 dørlåsene går i lås, så virker som alle dørene henger med. Problemet er at jeg ikke får låst opp igjen. Null reaksjon når jeg vrir nøkkel andre vei for å låse opp... Hva er problemet? Er nøkkel utslitt? Låsesylinder utslitt? Noe annet som ikke fungerer lenger?

Link to comment
Share on other sites

Er vel en av de mest kjente feil på sierra :P

Bare å venne seg til å låse opp på passasjersiden.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fungerer ikke noe bedre på passasjersiden. Akkurat samme problem der også. Har kun en nøkkel, som passer til alle låsene/tenning på bila. Merkelig hvor mange ulike svar jeg har fått på dette spørsmålet siste tiden. Har dessverre ikke fått tid til å se på det ennå.... Er vel masse mekanismer tilknyttet sentrallåssystemet, men ganske ukjent verden for meg. Ringte Ford, og de tipset om slitt låsekasse. Mente det ikke var noe med selve låsesylinderen. Noen bedre forslag?

Edited by Cossie77
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Var innom Ford og fikk slipt meg en ny nøkkel i dag. Fikk klar beskjed om at den gamle jeg hadde, og den eneste til låsene, var meget slitt. Dette løste problemet mitt. Da jeg kom hjem hadde jeg null problem med å låse opp sentrallåsen både fra førersiden og passasjersiden :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...