Jump to content

Blokkere EGR?


gotthard

Recommended Posts

Leser flere steder at det kan lønne seg å blokkere EGR-ventilen med en plate så den ikke sender sur eksos inn i motoren igjen, men så leser du neste ekspert som sier det ikke har noe og si...

Noen med erfaringer og dele på en euro5 motor?

 

Her er en som mener det er lurt: http://www.weatherimagery.com/blog/diesel-engine-egr-bad/

 

og her det motsatte: http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/05/dont-block-or-remove-the-egr-valve-its-saving-you-money/

 

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

Har gjort det på mangen biler, men ikke på euro 5 ennå. Min Kuga med euro4 har hatt den blendet i 4-5 år, ikke motorlampe eller feilkoder på de. Har og fjernet spjeldet, som stenger for lufta fra ic, når egr er åpen

Link to comment
Share on other sites

Har gjort det på mangen biler, men ikke på euro 5 ennå. Min Kuga med euro4 har hatt den blendet i 4-5 år, ikke motorlampe eller feilkoder på de. Har og fjernet spjeldet, som stenger for lufta fra ic, når egr er åpen

 

Gjorde det på min forige connect, synes den gikk bedre og billigere ( mulig det var innbildning) men det var euro4 motor..

  • Like 1

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har blokkert EGR-ventilen både på min nåværende og på min forrige Connect.

Liker heller ikke sur eksos i innsuget og kan ikke skjønne at det er bra for motoren.

Har ikke hatt problemer med det.

Edited by Connect3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har blokkert ERG ventil på min connekt 1,8 tdci 110HK blokkert den med en stål plate,er der noen vakumslanger som blokkeres også.

Husk å bruke rustfri plate, ellers kan kondensen i eksos, få den til å ruste hull i. Har vært flere tilfeller, med plate biter, som har gått inn i innsug, og skadet ventiler og seter pga dette. Trenger ikke blokkere slange, visst du har plate

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...