Jump to content

Odb2 leser - kan jeg bruke denne?


viceguy

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

vel, innlegg startet 6 mai, og allerede 8 mai er innlegget endret slik at det ikke står en dritt der, og nå klager du på lite hjelp??

er ikke lett å vite hva obd du mener, og heller ikke i hva bil den skal plugges inn i..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vel var ikke jeg som slettet teksten i det inlegget, så jeg aner ikke hva som har skjedd jeg. Fant DENNE men det sto i beskrivelsen at den ikke ville fungere på enkelte Forder. Skal brukes på min 2004 Mondeo (1.8 Trend (altså bensin)) så er nå på jakt etter en billig leser (om jeg denne ikke vil funke på min bil) som kan brukes med bluetooth og funker med programmet Forscan eller har programvare som følger med.

Link to comment
Share on other sites

Fant DENNE som jeg bestiller, funker den ikke så er det ikke mange kronene som har gått i dass kontra norske priser :D

 

Iallefall for Mondeo MK4 (2007->), og jeg tror også for MK3, så vil ikke den kabelen klare å lese ut fra alle modulene i bilen, da den kabelen ikke er modifisert til å støtte to CAN-bus hastigheter (som er en greie kun Ford/Mazda har). Den vil nok virke, men du vil ikke se alle modulene.

 

For å lese ut alle modulene trenger du en modifisert ELM327 kabel med bryter.

 

Du kan selv bygge om den kabelen du har bestilt:

 

How to Modify ELM327 to add HS/MS CAN Switch

http://blog.uobdii.com/how-to-modify-elm327-to-add-hsms-can-switch/

 

 

Finnes ferdig modifiserte kabler med bryter å få kjøpt på ebay/aliexpress til en billig penge (søk etter "modified ELM327"), men kvaliteten er vel ymse.

 

Jeg kjøpte denne som funker flott og er av god kvalitet:

http://www.spanglefish.com/tunnelratelectronics/index.asp?pageid=516992

 

Jeg betalte 214,53 NOK (£19,95 GBP) inklusive frakt, så godt under moms-grensa.

 

Tunnelratelectronics har også en Bluetooh-versjon med hastighetswitch.

Edited by Deepdiver100
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...