Jump to content

Bytte GEM i Mk2, problematisk?


Jarl

Recommended Posts

Har noen forsøkt å bytte GEM ("sentralhjernen") i en Focus, og vet mer om hva som må gjøres i forbindelse med dette?

Mener ikke rent fysisk, det er greit nok, men bilen får jo på en måte ny "identitet" når man gjør dette. Ligger startsperre her eller i ECU f.eks?  

 

Etter at jeg hadde lekkasje på varmeapparatet hvor boksen under hanskerommet ble oversprøytet med kjølevæske har det dukket opp ett par problemer som jeg regner med er relatert til denne boksen.

(alle blinklysene på venstre side er konstant på, noen releer (vet ikke hvilke) klaprer stadig vekk, og det kan se ut som om smart-ladingen lever sitt eget liv, etc)

 

Vil forsøke å finne en boks fra så tilsvarende bil som mulig, men det skal godt gjøres å finne en identisk hos høggern

(2005-mod. 1.6 bensin, stasjonsvogn, Ghia med alt utstyr, i tilfelle noen har en liggende og slenge :rolleyes: ) 

Edited by Jarl
Link to comment
Share on other sites

Fant faktisk en som er helt identisk med min på finndel.no, til og med akkurat samme km.stand :lol: 

 

Om jeg flytter både instrumentpanel og GEM (og startsperrebrikken fra nøklene) kan det kanskje fungere.

(Bare som backup i tilfelle Ford er vrange)  Er vel ikke så mange andre "smarte"  moduler i denne bilen tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...