Jump to content

Verdi på motor?


k3nn37

Recommended Posts

Jeg har ikke lengre noe planer for dohc motoren jeg utviklet i sierran, så sitter med planer om å selge, men usikker på verdi og om jeg skal selge den hel eller i deler. Litt spec på motor; Trimmet og ombygget 2.3liter 8ventiler dohc L4 motor. 4-2-1 Grenrør, trim kammer, portet topp, større dyser, bensintrykk måler på fuelrail, olje/vann oljekjøler, GM sensorer, tidligere kjørt med ms.

Motoren er bare tatt rett ut av bilen og fungerte veldig bra før det

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er jo utradisjonell motor for sugetrimming, så prisestimering er nok vanskelig ja. Mest sammenlignbare blir vel litt oppjazza zetec kanskje.

Det er en motor jeg har lyst på, men tviler jeg kan ta meg råd til.

Ikke så mye nyttig i innlegget mitt kanskje, men gratis bump skader vel ikke :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Er spjeldhus og megaspruten med?

 

bare i rene penger ligger det er sted mellom 10 000kr til 15 000kr i det innsuget og i tilleg er det mye personelig tilknyttning der. så det sitter ganske langt inne å selge det. 

 

så jeg trur det blir mere overkommelig pris og lettere solgt uten det innsuget. 

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Med mindre det er smidd innhold i blokka, er det vel stort sett kammer og grenrør som har noe sœrlig verdi. Eventuell kjøper slipper jobb med bygging av hybrid, porting osv. og det er jo verdt en del. Selve blokka og toppen har vel ikke stor pengeverdi? Verdien her ligger i mye spart jobb sånn jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...