Jump to content

div spm rundt silikon slanger og hvor å kjøpe


Javer

Recommended Posts

hei hadde litt vedlikehold/kvalitetstid under pansret på bilen i dag og fikk desverre bekreftet at jeg har mere tid foran meg under denne

(utførte olje bytte/oljefilter/luft filter/disel filter/kupefilter/skifte bremseveske)

 

må bytte slanger til dpf sensor da disse var morkne nok til at de brakk ved berøring

hvilken kvalitet må dette være? silikon? lurte på å kjøpe fra tess eller lignende da jeg ser at dette må ordnes kjapt.(konstant regenerering)

 

plast slangen fra intercooler til motor ser ut som den spytter olje på dynamo og turboen slipper ut trykk så regner med at denne er defekt, oljen starter lenger ned en tilkoblingen , etter en tørkerunde+test

har ikke demontert denne da det vil gjøre bilen ukjørbar så kikker på deler fra ebay og ser at det finnes silikon men disse ser ikke ut til å ha bajonett fittingen ved motor som orginalen har på bildene. er det fortsatt rett frem å montere disse?

http://i.ebayimg.com/images/g/kEgAAOSw9mFWLgUu/s-l64.jpg

 

har nød fikset dette med gummi mastic og glassfibertape. men... ligger vell ann til skifte av multireim og samt en god runde avfetting etter å ha fått delene

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

takk for tipset om volvo...

 

ford selger ikke slangene løse kun med sensor (2500+-)

volvo(bilia) solgte slangen for 561,- (ebay skulle ha 610+shipping+mva)

 

bestilte slangen som går motor-intercooler+veivhus ventilasjonen på mandag, fikk dem på tirsdag før 12 sendt fra polen...(int. expedited 9euro)

kan bare anbefale turborury.pl som selger, kjapt og enkelt

Link to comment
Share on other sites

vell jeg ringte inn til røhne selmer og bilia ingen klarte å finne det på bilnummeret men bilia fant når jeg sa v50 1.6tdci euro4+dpf som modell

 

fikk byttet dpf+regreim nå og det var som å kjøre en ny bil igjen, bunndraget var endelig tilbake 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...