Andorsen Posted August 26, 2017 Share Posted August 26, 2017 Har ganske mye slakk i tannstanga som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Er det noen justering på dette på vanlig sierra 4x4 dohc eller må jeg bytte deler for å bli kvitt slakken? Symptomene er stor slakk i rattet og ganske dårlig servovirkning. Ledd på rattaksel og endeledd er i god stand. Noen som har en "how to" eller tips til hvor jeg får tak i deler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarvarix Posted August 26, 2017 Share Posted August 26, 2017 Har ganske mye slakk i tannstanga som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Er det noen justering på dette på vanlig sierra 4x4 dohc eller må jeg bytte deler for å bli kvitt slakken? Symptomene er stor slakk i rattet og ganske dårlig servovirkning. Ledd på rattaksel og endeledd er i god stand. Noen som har en "how to" eller tips til hvor jeg får tak i deler?Kan jo virke som det er no dårlig tetninger invendig.Slakken kan justeres. Overhalings kit har du her.http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Escort-Fiesta-Granada-Sierra-Power-Steering-Rack-Seal-Kit-TRW-1040410417-/231137017861?hash=item35d0d70005 How to finner du i cosworth manualen. -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellsen 2.0L Posted August 26, 2017 Share Posted August 26, 2017 Jeg vet ikke hva som er på servo. Men på manuell tannstang er det en stor plastikk mutter som justerer klaringen for innmaten. Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarvarix Posted August 26, 2017 Share Posted August 26, 2017 Jeg vet ikke hva som er på servo. Men på manuell tannstang er det en stor plastikk mutter som justerer klaringen for innmaten.Det er samme på servo. Men det kan hende den plastikken blir slitt. -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellsen 2.0L Posted August 26, 2017 Share Posted August 26, 2017 Det er samme på servo. Men det kan hende den plastikken blir slitt.Da er det bare å stramme til mutteren Gjorde dette etter bytte til 2.7 turn innmat. Sent from my iPhone using Tapatalk Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjonFord sierra 2L 86 coupe = X =( Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 26, 2017 Share Posted August 26, 2017 Jeg bytta ut plast mutteren, med en av alu, fra en anna Ford tannstang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarvarix Posted August 26, 2017 Share Posted August 26, 2017 Jeg bytta ut plast mutteren, med en av alu, fra en anna Ford tannstangFra hvilken? -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 26, 2017 Share Posted August 26, 2017 Fra hvilken?Si det, var en vi hadde liggende på jobb, usikker til hvilken bil den var til. Plast mutteren min gikk i stykker da jeg skulle justere, så da var det greit å finne en som passet i alu Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 hvor er det man justerer hen ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 Man justerer trykket på pinjongen mot tannsegmentet. Sitter under oljerøra ved siden av feste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarvarix Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 hvor er det man justerer hen ?Man skrur det lokket med inv sekskant innover. 2 -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 Den mutteren klemmer vel rett og slett pinjongen mot tannstanga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 Den mutteren klemmer vel rett og slett pinjongen mot tannstanga.Ja, er akkurat den slarken som ofte blir for stor. Man må sjekke at man ikke justerer for mye, slik at den lugger på styringa 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now