Jump to content

Bygge om fra OHC innsprøytning til DOHC


Cossiehagen

Recommended Posts

Hei. Skal muligens ha en Dohc motor jeg har stående i en ohc sierra (jadajada, ohc er bedre blabla), men bilen har pdd Cosworth med datasprut og skal på EU.

 

Hvordan kobler jeg Dohc elnettet på denne? Har hele ledninspakka helt til styreenhet, men Dohc har tre kontakter bak batteriet noe ohc ikke har.

 

Noen som har gjort dette før og evt har et koblingskjema? Har bilder av kontakter osv men skriver fra tlf akkurat nå

Link to comment
Share on other sites

89 eller nyere bil med ohc originalt?

Vil tro denne har kontaktene ved torpedoveggen inni bilen, rett ved hjernen.

Etter hukomelsen så mener jeg det er en svart og en brun kontakt.

Det bør være bare å følge fargekodene på ledningene. Men sjekk at styringen av bensinpumpen er lik.

Alle eec-iv Sierra bruker like fargekoder på ledningene.

Jeg er rimelig sikker på at dohc ivertfall 89 og 90 har den svarte og brune kontakten inni bil. Kan det hende at mangler noe av ledningsnettet, eller at det er fra en 92-93?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

89 eller nyere bil med ohc originalt?

Vil tro denne har kontaktene ved torpedoveggen inni bilen, rett ved hjernen.

Etter hukomelsen så mener jeg det er en svart og en brun kontakt.

Det bør være bare å følge fargekodene på ledningene. Men sjekk at styringen av bensinpumpen er lik.

Alle eec-iv Sierra bruker like fargekoder på ledningene.

Jeg er rimelig sikker på at dohc ivertfall 89 og 90 har den svarte og brune kontakten inni bil. Kan det hende at mangler noe av ledningsnettet, eller at det er fra en 92-93?

90 mod med IS ja. Fant kontaktene (3-4 forskjellige) inni bilen, farger så ut til å matche (Y) 

 

Bilen motor å elnett kommer ifra mener jeg var siste modellen, hadde absolutt alt man fikk av utstyr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...