Jump to content

Forventet effekt/ oppgradere


alelys

Recommended Posts

Ikke egentlig, starter ikke lettere og stopper av å til fortsatt når den er kald på tomgang.

Men nå etter at jeg flyttet boost ventilen så lader den nå 1.6bar det merkes :P

Skal vist vare et 380 oppsett på denne. Skal få sett pp chippen :)

Kjører ngkbr8es eller va di heter igjen med 0.7mm åpning

Hvilken type aktuator har jeg ? :)

Ps: Har bare prøvd den ca 15min

Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

Når motoren er driftsvarm så kan du ta av ledningen til tomgangsmotoren og se hva som skjer. Motoren skal gå helt fin på tomgang uten at kontaktstykket er tilkoblet. (Mange har misforstått og gjør tabber her.) Se til at dette går i orden. Om nødvendig med å borre ett 2 - 4 mm hull i gasspjeldet. (Justeringsskruen på undersiden av gasspjeldhuset sitter ofte bom fast.)

 

1,6 BAR er ett flott utgangspunkt. :) Når du får kjørt litt mer og du har fått justert forspenn og bleed slik at du har ca. 1,6 BAR på 7000 o/min., da kan du ta av MSD boksen og se om du merker forskjell. ;) :D

 

CR Engineeringer nok helt ok, men den actuatoren der er ukj. for meg.

 

En test er å kjøre motoren varm til en lang flate eller motbakke, stoppe, ta av slangen til actuator og plugge denne. Du kjører forsiktig til 30- 50 km/t, legger 4. gear, gir full gass og leser av på hvilket turtall du får:

1. 0,1 BAR ladetrykk, slipp gassen og les av turtallet.

2. 1,0 BAR ladetrykk, slipp gassen og les av turtallet.

3. 1,6 BAR ladetrykk, slipp gassen og les av turtallet.  

 

Så kobler du slangen til actuatoren på igjen og gjentar den ovennevnte testen. En god actuator, forspenn og bleed kombinasjon gjør endringen liten. En dårlig actuator, forspenn og bleed kombinasjon gjør at du saboterer spool-up betydelig.  

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Skal få sjekket tomgangsregulatoren og d andre:) kan hende det ligger en i garasjen også :P

 

Kjørte cosworthen for å hente den mer trofaste merca da jeg skal inn i byen. Nå ville ikke cosworthen over 0.6bar for den bare lugget. Får sjekke plugger og litt når jeg er hjemme igjen :P

Link to comment
Share on other sites

Tenker at du med fordel kan ta deg god tid og lese litt nede på siden i denne linken ;) : https://www.autodynamix.co.uk/performance-is-looming-products/

 

og her: http://www.fastfordmag.co.uk/fastford-features/fastford-tech/complete-guide-to-cosworth-engine-electrics/

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Gode pluggledninger er et must.

beste måten å sjekke plugga på er å få motoren driftsvarm, så tar du et fulgass drag hvor du skrur av motoren på ca.6000rpm i fart. Så skrur du ut pluggene å ser.

Link to comment
Share on other sites

Med mindre du har kvittering på kor chippen kjem ifrå er det vell ingen som kan svare på ka slags chip det er.

 

Eg fekk bedskjed at chippen min var 330 men etter oppsettet som var var den 280. Beste er og få tak i ny som er tilaga for bilen din

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har snakket med MSD, chip'n stemmer med oppsettet :)

 

Nå med 6al-2 og msd blaster ss coil, er det for dårlig med 8mm pluggledninger?   skal kjøpe nye, men ønsker at de skal vare svarte av farge :P 

 

NGK bcr8es fortsatt grei plugg, eller er det grunn til å bytte, etter bytte av tenningsanlegget?

 

Kjøpe nytt ledningsnett eller kjøpe haltech elite 550, vet ikke hvem som programmerer slikt i nærheten av møre og romsdale /midnorge ? 


har også kjøpt en racetech oljetrykks måler og da en 2meter lang stålomspunnet slange, hvor er det en grei plass å hente ut trykket? :) 

 

 

http://www.burtonpower.com/oil-pressure-line-6ft-1-8bsp-stainless-braided-pipe-lma003ss.html

Link to comment
Share on other sites

Har snakket med MSD, chip'n stemmer med oppsettet :)

 

Nå med 6al-2 og msd blaster ss coil, er det for dårlig med 8mm pluggledninger?   skal kjøpe nye, men ønsker at de skal vare svarte av farge :P

 

NGK bcr8es fortsatt grei plugg, eller er det grunn til å bytte, etter bytte av tenningsanlegget?

 

Kjøpe nytt ledningsnett eller kjøpe haltech elite 550, vet ikke hvem som programmerer slikt i nærheten av møre og romsdale /midnorge ? 

har også kjøpt en racetech oljetrykks måler og da en 2meter lang stålomspunnet slange, hvor er det en grei plass å hente ut trykket? :)

 

 

http://www.burtonpower.com/oil-pressure-line-6ft-1-8bsp-stainless-braided-pipe-lma003ss.html

 

 

RS Tuning Bergen Mapper og forhandler Haltech sine sprut.   

Den nye Elite serien er et fantastisk sprut og er helt super å jobbe med.   Disse har meget oversiktlig koblingskjema og man kan få disse med egen ferdigkoblet sikring og relee boks i nettet.  Alle ledninger kommer ferdig merket og ellers med fagekoder som man ser igjen på koblingskjema. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Om du ikke skal trimme mer, ville jeg kjørt videre med chip og orginal hjerne.

Når jeg kjørte chipa cosworth tidligere, prøvde jeg msd 6al, orginal coil og biltema's tørre høyeffektt coil.

Msd'n fikk smake stor slegga etter og ha føkka opp på ss2 kjøring.

Biltema coil med 0.55mm i pluggåpning og bra pluggledninger ga meg mest stabil tenning, og ble den foretrukne løsninga.(grådyse chip,2bar+ ladetrykk)

 

Tenk deg nøye om før du går i datasprutfella. Cossiene ble populære mye pga. Tilgang til bra chip. Og meg bekjent leverte MSD bra chiper.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...