Jump to content

Forventet effekt/ oppgradere


alelys

Recommended Posts

Men fant kun de 2 ledningene til dysen på sylinder 4. Resten av ledningene så pene ut :)

Byttet ut nesten alle kontakten:)

 

Prøver meg på en selvlagd rotor uten motstand a1b383ea37250f7752e30b78b084f5c5.jpg6172a10f23cb98260be4902d1ecd5fdc.jpg59c6516b2607fe3b723af98e3ae0fcd8.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Alle sensorene untatt bankesensoren er nå byttet :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nei, kan gjøre det, men ser for meg at de skal vare lik 0 ohm.

Tenker du for å se etter kordelbrudd/kabelbrudd?

 

 

Er vanntemp kontakten skøytet slik fra fabrikk? Den var dårlig teipet over skøyten /våt skitten helt inn til kopperen2edfe3d489155486b523aa4527a1017e.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

Ja, best og ver på den sikre siden. Mitt såg bra ut men var nesten brudd på 3 kabler inni.

 

Nei den skjøyten er ikkje orginal, gud hjelpes for ei stygg lodding som er gjort.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

For å gjøre det skikkelig, må du belastnings teste ledningsnettet, gjøres enkelt ved å bruke en 21w lyspære, som du kopler i serie i ene enden av nettet på en og en pinn i kontaktene om gangen, jording i andre enden av nettet og pluss inn på pæra. Da vil du fort se om nettet tåler motstand. Vi bruker denne metoden mye, ved ledningsnett problem på nyere biler

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

For å gjøre det skikkelig, må du belastnings teste ledningsnettet, gjøres enkelt ved å bruke en 21w lyspære, som du kopler i serie i ene enden av nettet på en og en pinn i kontaktene om gangen, jording i andre enden av nettet og pluss inn på pæra. Da vil du fort se om nettet tåler motstand. Vi bruker denne metoden mye, ved ledningsnett problem på nyere biler

Har faktisk måtte ha brukt H4 pære for å finne ut problemet noen ganger også:-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Var inne på tanken om at du burde belastes ja. Skal det letes etter feil må det vare under normale/ekstreme tilfeller :)

 

Men har målt motstanden nå og alt ser bra ut, ledningene ser bra ut. Og de ev1 pluggene som var skitne/fulle av olje og drit er renset eller byttet :)

 

Alle sensorene byttet og noen så tvilsomme ut.

 

Så tror jeg satser på at ting er greit nå :)

 

Pluggene var lik denne gangen(bilen ble sist brukt for 1mnd sia og det var kun 2mil.) (Litt spinning)

5e69c46dc057e8922ea3649fac1adc23.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Neste blir å få montert afr måleren så blir det sikkert å stille ned bensintrykket

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...