Jump to content

Hvilket sprut anbefaler dere på cosworth


k.larsen

Recommended Posts

Samme her. Blir Haltech elite etterhvert.

  • Like 1

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Som overskrifta sier, lurer jeg på hvilket sprut dere anbefaler, å erfaringer dere folka har men de event spruta

Takker for svar

Anbefaler at du sjekker opp Haltech Elite. Erfaringene her lokalt er fantastiske. :) De har nylig kommet ut med en modell de kaller Elite 950. 

  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

I Sverige kör mest med Ecumaster och Maxxexu.

Ska själv köra med Emu Black i min Escort Cosworth

Det har jeg sett og Maxxecu legger ut mange effektpull som viser "flotte tall" på "alle hestene" som ungdommen lar seg imponere av. "ALT"på racebiler med store turboer, tvilsomt eksosalegg, lavt baktrykk og vanligvis på E85 :( Hvilken kapasitet har det på 95 blyfri pumpebensin hvor man bruker en liten turbo med eksosalegg for höyt baktrykk som gjör at mappet og motoren må finballansere på grensen til tenningsbank og kompensere for alt mulig hele tiden? 

https://www.youtube.com/user/maxxtuningsweden/videos

 

Den norske Maxxdistributören bruker samme trickset og har etter sigende sprengt motorer under mapping for å få ut "flotte tall" til å legge ut på siden sin. Tall som kunden selv ikke var interessert i. :(

 

Den Svenske genaralagenten for EMU er dyktig og det betyr mye. :) Ett lokalt firma prövde seg på EMU, men av ukjente årsaker ble det ikke stor suksess. Tror egentlig ikke at det var selve sprutet sin feil. Har sjekket opp og lastet ned manual og softwaren selv og jeg synes at det ser bra ut, men det er ett relativt nytt alternativ. Haltech har holdt på siden 1980 tallet og har stort utvalg i höykvalitet produkter som har bevist 1000 vis av ganger. :)

Har maxxecu på min escos, funker helt topp Har alt av info på et lite android nettbrett, leser av feilkoder og all info en måtte ønske

Bruker RFS performance til mapping.

anbefales ifrå meg iallfall

Endel er veldig opptatt av akkurat den finessen der ja, men dette er vel bare en detalj i dag?

 

 

De som mapper "for a living" har vanligvis sett noe bra og ufattelige mengder med skrot. RFS er nok ikke noe unntak. Hvis du skal bruke ham så bör du fölge hans råd og kjöpe det han anbefaler at du kjöper. Alt for mange hörer ikke på mapperen sin för de står i benken med store problemer og "med buksa full i dritt". Da da er det for sent. :(

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor ille/vanskelig er det å mappe litt selv til en vei bil? evt at den har selvlærer modus?

Haltech Elite har ett avansert system med "short term" og "long term" learning. Her brukes bredbandslambda, gjerne Haltech sin gode, men kostbare samt knocksensorsystem, så legger man inn ett grunnmap og deretter vil sprutet over tid mappe både fuelmappet og tenningsmappet helt selv. 

 

Hovedproblemet er at store og oversette feil på selve bilen, bensinpumper, BTR, trykksystem, turbo, tenningsanlegg osv. ikke blir avslört slik man ALT for ofte ser at det blir under en mappeseanse. 

 

En mapping er ikke bare innjustering av motorstyringen, det er kvalitetssikring av hele motorinstallasjonen og avslöring av slurv / antagelser. 

 

Trimme bil er faktisk ikke så enkelt som mange tror på forhånd. Det er "1000 ting" å tenke på. 

Edited by RS 1000
  • Like 2

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Om du har lyst å gjøre mesteparten av jobben selv, og er innstilt på å lære en god del, så kan du vurdere MS3X eller MS3pro.

Alt av originale sensorer og triggere kan brukes uten modifikasjon, men om det er en 2wd ville jeg brukt tps fra 0 til 5v og ikke 5 til 0v. Og brukt en mer moderne solonid enn amal til ladetrykk.

Funksjoner i TunerstudioMS og Megalogviewer er det ikke mange konkurenter som kan måle seg med.

Mye jobb må uansett regnes med. Funksjoner som gjør daglig bruk enkelt er det som bruker ta mest tid. Som kaldstart f.eks.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...