Jump to content

FCN Hovedtreff 2018 15-16 september Vålerbanen.


and

Recommended Posts

Årets store Fordtreff 2018 med banekjøring, utstilling og camp finner sted på NAF Motorsenter Våler i helgen 15-16 september 2018.

-Treffet er åpent for både medlemmer og ikke-medlemmer i FCN og CHN.
Så det er bare å få med seg alle du vet om som har en Ford denne helgen.

Igjen ønsker vi velkommen både Volvo og Opel slik som ifjor.
Men i år blir det kun Volvo og Opel som skal kjøre på banen som slipper inn.

Det blir også satt av noen plasser til andre bilmerker.

 

 

Rabattert 200,- ved forhåndsbetaling av kjøring til klubbkonto nr 1503.33.59931

Det er KUN kjøringen som skal forhåndsbetales. Inngang, lisens, og evnt camp gjøres i porten på stedet.

Ford Club Norway Vålertreffet 2018.
-Her finner du priser, og et foreløpig tidskjema.

Priser for inngang og camp:

Inngang 100,- Barn til og med 15 år gratis.
Utstilling 50,- Dette er inkludert i banekjøringen.
Parkering 50,- Alle som skal inn på området.

Camp m/strøm 200,- pr hode

Priser KJØRING ved FORHÅNDSBETALING:

(til klubbkonto nr 1503.33.59931

Det er KUN kjøringen som skal forhåndsbetales. Inngang, lisens, og evnt camp gjøres i porten på stedet.)

Medlem kjøring 1 dag    1000,-
Medlem kjøring 2 dager 1200,-

Ikke-medlem kjøring 1 dag    1300,-
Ikke-medlem kjøring 2 dager 1500,-
----------------------------------------------

 

Priser KJØRING i porten på stedet:
Medlem kjøring 1 dag    1200,-
Medlem kjøring 2 dager 1400,-

Ikke-medlem kjøring 1 dag    1500,-
Ikke-medlem kjøring 2 dager 1700,-

Engangslisens fører 200,-
Passasjerlisens 200,-

- 2018 Foreløpig TIDSSKJEMA. (Kan bli endringer)

Fredag: Porten åpner kl 1700

Lørdag:
07:30 - Porten åpner
08:15 - 08:30 Førermøte
08:30 - 14:00 Teknisk kontroll
09:00 - Banekjøring starter
12:00 - 12:15 Førermøte nr 2
18:00 - 19:00 Akselerasjontest
19:00 - Kjøring avsluttes.

Tidsskjema for utstilling publiserers nærmere treffet.

Søndag:
10:00 - Porten åpner
12:00 - MERK ! Påmelding til banekjøring stenger
12:30 - Førermøte
13:00 - Banekjøring starter
16:00 - 17:00 Vålersladden
18:00 Banekjøring avsluttes


Kjøringen kan også bli delt opp i spor, og lov til sladd i sving  med 20min heat hver for seg.

TIDSPROGRAMMET ER FORELØPIG. (Det kan bli justert senere)

Info BANEKJØRING:
Det løses engangslisens på 200,- fra NBF på Vålerbanen, dette gjelder alle som skal ut på banen.
Førermøte vil bli holdt før banekjøringen starter. Alle biler kan løse engangslisens. Ingen krav til at bilen har skilt.
Alle biler må gjennom en teknisk kontroll før de får lov til å kjøre på banen. Det vil si hel og uten løse deler, lekkasjer eller andre tekniske feil. Kun gategodkjente dekk er lov.

Fører må være over 18 år. Ha gyldig førerkort, og ikke være ruspåvirket.

Det er PÅBUDT med godkjent hjelm, og ETT lags KJØREDRESS for både sjåfør og passasjer i klasse 1 og 2 som blir slått sammen.

NB! Husk tett PRESSENING til bruk under bilen i depoet.
Drivstoff skal kun oppbevares i godkjente kanner, og biler med E85 skal ha merker på vinduene.
Det anbefales å ha med seg brannslokker i depoet og i bilen (ikke noe krav).
Biler med racinglisens må kjøre i egne heat. Bilen skal være i godkjent teknisk stand. Vognlisens skal være gyldig og betalt. Både førerlisens og vognlisens skal forevises. Og bil og kjøreutstyr skal være godkjent.

Link til REGELMENT banekjøring https://bilsport.no/...ng-17_03_16.pdf

90db støy på Våler.

ALL BANEKJØRING FOREGÅR PÅ EGET ANSVAR.
Ford Club Norway fraskriver seg ethvert ansvar for skader på bil, fører eller skader disse igjen kan påføre andre.

Erstatning for skade på anlegget vil bli belastet den som forsaker skaden.

Info i denne tråden kan bli endret og tilføyd. Så sjekk innom når tråden oppdateres.

Edited by and
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Program for Vålertreffet er nå ute.

Har du venner med andre bilmerker så er det mulig å ta de med så slipper du å kjøre langt alene.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg kommer med sierra ohc turbo. Gutta jeg deler verksted med vil også være med og da er det to BMW E30, og muligens en Nissan SX200 S14.

Er det noen spesiell grunn til at det er 90db støygrense? Jeg har vært på Våler et par turer før i sommer allerede, og da har det vært 100db grense.

Om jeg kan komme med forslag til endringer i timeplan så vil jeg si at jeg har vært noen turer på diverse treff, og den beste inndelinga har dem på E30meet. Der deler de inn hele dagen med 1 time sammenhengene kjøring i de forskjellige heatene. Altså f.eks drift 09:00-10:00, spor 10:00-11:00, drift 11:00-12:00, osv igjennom hele dagen. Erfaringsmessig så får hver enkelt mere kjøretid, mindre stress, mere hvile og tid til å se litt på kjøring og gå i depoet og glane, samt tid til å serve og evt utføre små reparasjoner på bilen i mellom heatene. For driftegutta er det fint mulig å kjøre inn å bytte dekk opptil flere ganger hvis de vil det.

Med 20min heat blir det bare et ***** stress med å komme seg inn og bytte dekk, fylle på bensin og se over bilen kjapt før det er ut på banen igjen.

En annen ting også er at det i løpet av dagen står gjerne en eller flere biler langt ute i sanda, og skal berging bruke et kvarter etter at heatet er ferdig på å få bilen ut av sanda og inn i depoet, så kan jo alle tenke seg hvor mye kjøring det blir i neste heat når det varer i 20minutter..

  • Like 2

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Er det noen spesiell grunn til at det er 90db støygrense? Jeg har vært på Våler et par turer før i sommer allerede, og da har det vært 100db grense.

Om vi tar med hele bildet så er det flere spesielle grunner til 90db.

Den ene og viktigste er at Fylkesmannen i Hedmark kun gir konsesjon til X som i 1 siffret antall helger med 100db på Våler.

Disse går da selvsagt til all motorsporten pluss Gatebil.

 

Ser du har erfaring med E30meet treffene.

Og ja jeg liker det at du trekker de inn i diskusjonen her for jeg har stor respekt for det Trond Hylle i E30meet har fått til.

Jeg er ikke redd for å hente ideer som virker hos andre til bruk i FCN. Så var det bare at jeg må tilpasse det FCN sitt budsjett.

 

Nå hadde E30meet 100db som er ganske unikt på Våler i år. Ingen andre merkeklubber har fått det.

Så kan man begynne å se litt på hva E30meet er og gjør. De kjører drift. Driftkjøring er ikke mulig på det regelverket vi kjører med.https://bilsport.no/wp-content/uploads/2017/05/Reglement-Banedag-oppvisning-17_03_16.pdf

 

Så da har E30meet noe som alle merkeklubbene i divisjonene under Gatebil ikke har tilgang på.

 

E30meet er større enn norges største merkeklubb https://vacn.no/ som har 2500 klubbmedlemmer.

Surfet en tur innom E30meet og der står det at de er over 3000 medlemmer.

Medlemskontingenten i E30meet er 550kr. 3000x550kr da har du et greit budsjett å lage i stand til treff.

 

For å kjøre 3dager på E30meet så må det forhåndsbetales 3500kr.

Så du tipper over 4000kr for å kjøre på E30meet da de ikke tilbyr 1 dagskjøring, og det er forhåndsbetalt av 200 stykker på Rudskogentreffet.

 

Og da er vi på den andre spesielle grunnen til at det ikke er 100db. Har du betalt FCNkontingenten som er 300kr?

Treffleie betales i forkant av treff. Og hele grunnen til at vi kan holde treff er at vi har akkurat nok medlemmer som betaler medlemskontingent.

#Respekt til de grønne på forumet

Med 20min heat blir det bare et ***** stress med å komme seg inn og bytte dekk, fylle på bensin og se over bilen kjapt før det er ut på banen igjen.

En annen ting også er at det i løpet av dagen står gjerne en eller flere biler langt ute i sanda, og skal berging bruke et kvarter etter at heatet er ferdig på å få bilen ut av sanda og inn i depoet, så kan jo alle tenke seg hvor mye kjøring det blir i neste heat når det varer i 20minutter..

Det står kan. Det styres av banemannskapet.

Det er flere driftere enn sporkjørere på E30meet derfor den tidsfordelingen. Med 200stykk banekjørere så vil det alltid være trøkk på banen i begge heat.

Nå kjører vi ikke drift så da bør de fleste klare å holde seg på asfalten, men så klart uhell kan skje den beste verdensmester. Motorsporten er et klart bevis på det.

Hei. Jeg kommer med sierra ohc turbo. Gutta jeg deler verksted med vil også være med og da er det to BMW E30, og muligens en Nissan SX200 S14.

Ta med deg hele hurven. Bra du repper Ford da. De andre får sende en melding med navn og bilde av bil gjennom forumet, kontaktskjema eller face så skal nok det gå bra.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvor melder man på biler som ikke er Ford? Og til hvem?

Direkte til meg om du trenger en person her i forumet. Eller bare send en melding gjennom FCN egen facebookside.

Link to comment
Share on other sites

Ok skjønner. En kompis som har annet merke å lyst å være med på kjøringa:) ber jeg han skrive på Facebook jeg:)

 

Direkte til meg om du trenger en person her i forumet. Eller bare send en melding gjennom FCN egen facebookside.

Edited by k.larsen
Link to comment
Share on other sites

Hvor langt før og etter sving tillates sladding/drift før det blir tilsnakk? Dissa BMW gutta har ikke langt under firesifret antall hk, så de spinner lett ned hele sletta om de får lov.

Hvor langt kan en tøye strikken er vel et mere passende utrykk i denne sammenheng Det gjelder for meg selv også forøverig.

Voldsomt med ordet drift du må skrive i tråden til et treff hvor drifting ikke er noe tema. :D

E30Meet har skjemt bort BMWfolket med å tro at det er den nye normalen når det i steden er unntaket fra regelen(e). Og det unntaket er kun 3 dager i året. FCN har ikke kroner nok til å kjøpe oss fri. FCN er heller ikke stedet der man kan trene eller kjøre drift.

 

Siden jeg ikke enda har fått sett bilder av disse bilene så mistenker jeg at dette er driftebiler med driftesjåfører?

Kjenner igjen takten her fra årene før hvor driftere spør og graver for en aksept? før jeg får sett bilen.

 

Alle som kjørte i fjor, og årene før forstår hva sladd i sving er.

Så skal du komme med en gjeng som har som mål å strekke strikken så er ikke det noe FCN eller jeg trenger.

Jeg har brukt såpass med tid for at FCN skal få innpass på Vålerbanen.

FCN ferier 10 års jubileum med Vålerbanetreff i år, og FCN skal ha 10 nye år der.

Strikken er allerede tøyd ved at BMW får lov å kjøre på Fordtreff, og du får lov til å sladde i sving med Forden din.

 

Nå virker det krasst, men alle med BMW er velkommen.

Det er bare det at litt for mange av de bare må komme med at på E30Meet kan vi gjøre ditten og datten selv når jeg forteller de at FCNtreff er ikke E30Meet. Så du er ikke alene om akkurat dette. Har lest og hørt det før.

.

Det er DRIFTEBIL på Rudskogen nå til helga hvor strikktøying er tillatt. http://gatebil.no/

Og om en uke så har BMWCCN Vålertreff https://www.facebook.com/events/467085190352190/ . Der åpner de bane 3 for sladd så det er en mulighet for å strekke strikken med Bmwbil.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Jøss! For det aller første, jeg sammenlikner IKKE småtreff rundtomkring med hverken "DRIFTEBIL" eller E30meet da selv tilogmed jeg, skjønner at de opererer med helt andre budskjetter enn de fleste. Jeg dro frem tidsinndelingen til E30meet som et forslag fordi jeg selv synes det fungerte veldig bra for oss som var der og kjørte. Det var på ingen måte et forsøk på å fortelle deg hvordan du SKAL styre klubben din. Og lite visste jeg om at man må kjøpe tillatelse til å sladde inn i sving når jeg skrev første post i denne tråden.

Hvordan du definerer hva som er driftebiler og driftesjåfører skal ikke jeg blande meg opp i, men hverken de to E30’ne eller mine to biler er eller har vært lisensiert for drifting, (den ene E30’n, og bmw’n min har hatt hastighetslisens.) og ingen av sjåførene har noen slags lisens heller. Men, nå er det sånn at det er jækla morro å sladde litt, og siden det er slutt på det på FCN sine treff, så er nok ikke dette noe for oss.

Av den grunn har du ikke fått, og vil heller ikke få noen bilder.

Dette ble litt barnslig Per Olav. Fordtreffet er ikke ett banetreff for drifting pga regler som du ser over her, så da lar man være å drifte hvis man vil være med å kjøre på banen denne helgen. For de av oss som ikke kan fordra den type bilkjøring/ skliing på bane så er dette jublende gode nyheter. Var minutter unna å bli avbrutt treff på Rudskogen for oss da vi var der sist pga den HEL..... driftingen med den forbaskede røyken og støyen det medfølger.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Men, nå er det sånn at det er jækla morro å sladde litt, og siden det er slutt på det på FCN sine treff

Er ikke slutt på det. Se bilder fra tidligere treff. Bare å komme, men ikke strekk strikken ned retta.

Har noen artige BMWhistorier om bla folk som trodde de kunne kjøre uten kjøredress så skråsikkert at de prøvde å kjøre ut på banen i genser #fordi det kunne de på E30Meet. og mer jeg kan fortelle om på kvelden i campen.

Link to comment
Share on other sites

Hver sin lyst. Det er heller ikke noe morro for de som reiser på treffet for å se på utstilte biler da en må gå i den ***** dekkskrikingen og det er så tett med dekkrøyk så en nesten ikke får pustet. For dette er og har vært ett treff, ikke bare ren banekjøring.

Det er fortsatt mange som har bakhjulstrekk som legger mye tid og penger i å forbedre veiholdning og kjøregenskaper på de gamle Fordene. Da er det lite som er mer kjedelig enn å puttre i køkjøring i svingene pga de som på død og liv må ligge sidelengs hele tiden.

Hva med å sette opp bilen din for rundetid for dette treffet i stedet? Er faktisk ***** morro å tukte nyere (premium)biler i svingene med en gammal Ford.

 

At det er kjedelig å kjøre på bane med en gammal Sierra med Ohc på over 400hk hvis du ikke får sladdet nok i og ut av svingene tror jeg ikke noe på.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner jeg traff et mykt punkt når jeg nevnte E30meet, men jeg vil enda en gang få presisere at jeg KUN(!) hadde inndeling av heat i tankene.

Ang kjøring i genser så er det bare dumt, og ikke noe jeg så noen gjøre når jeg var der. Ikke var det lov heller selvfølgelig.

Det første året med dresskrav i 2016 var det en arrangør som fikk dispens. Vi fikk det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Null problem med køkjøring da Kjetil. Det ble nevnt langt oppe her at det skulle deles inn i heat.

 

Sa heller ikke at alle med bakhjulstrekk kjører på tvers.

Jeg kjører begge deler, men gidder ikke bare fort i to hele dager.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Er ikke krav til kjøredress på alle treffene faktisk.

Vet det, men tror ikke det blir noe suksess å arrangere noe slikt. https://www.trackday.no/reglement

Link to comment
Share on other sites

Da er tråden blitt så lang at den har fått en ny side.

Så jeg vil bare fortelle at kjøringen blir akkurat som ifjor.

Ingenting er forandret verken den ene eller andre veien.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvordan var den i fjord a? Jeg var ikke der.. Var der året før med bmw’n og da var det klissvått, fem biler og sladda og sklei over hele banen.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Var akkurat som året før der igjen. Var regn som kom på lørdagen. Søndagen kom med sol og kortbukse.

Mange som visstnok tar bilder til eget bruk for det er lite å finne lagt ut. Photobucket som priset seg ut av markedet hjalp jo heller ikke på.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/80246-mediatr%C3%A5d-fmcomcchn-treffet-v%C3%A5lerbanen-2017/

 

Flere bilder som ble tatt i 2016 http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79098-mediatr%C3%A5d-fcn-treff-v%C3%A5lerbanen-2016/
 

Tror du blander årene. 2016 så kjørte jeg Lightning opp og da var det mindre regn enn i 2017.

Er jeg som blander ser jeg nå. Du kom på søndagen 2016. Og da var det regn.

Edited by and
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...