Jump to content

Oppsett escort cosworth t34?


cossilenni

Recommended Posts

Syns du skal beholde T34 og innsug+eksosmanifold du allerede har, kjøre BD14 innsugskam, BD8 (original) eksoskam, Pukkelrygg-chip evt. Jan300 her på forumet, RS500 intercooler, 600cc dyser. Kjøp en skikkelig tenningsforsterker, coil og pluggkabler så unngår du mye problematikk. Må ha 3 bar mapsensor også.

 

Du bør også oppgradere bensinpumpe, og selvsagt bør du ha 3" mongoose eksosanlegg hvis du ikke allerede har dette. Med dette vil du få en veldig rask og brukbar bil.

 

Bør nevnes at MT75-girkasser på dette effektnivået begynner å bli svakt.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har lyst på et nytt oppsett til Escort cosworth’n min.

Tenker rundt 360-380 hk?

Hvilke oppsett anbefaler dere her til denne effekten jeg sikter til?

Det avhenger helt av størrelsen på budsjettet ditt.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Syns du skal beholde T34 og innsug+eksosmanifold du allerede har, kjøre BD14 innsugskam, BD8 (original) eksoskam, Pukkelrygg-chip evt. Jan300 her på forumet, RS500 intercooler, 600cc dyser. Kjøp en skikkelig tenningsforsterker, coil og pluggkabler så unngår du mye problematikk. Må ha 3 bar mapsensor også.

 

Du bør også oppgradere bensinpumpe, og selvsagt bør du ha 3" mongoose eksosanlegg hvis du ikke allerede har dette. Med dette vil du få en veldig rask og brukbar bil.

 

Bør nevnes at MT75-girkasser på dette effektnivået begynner å bli svakt.

 

Noen spesifikke dyser du kan tipse til her siden man ikke får tak i nye deka ? :) 

Link to comment
Share on other sites

Her er direct replacement for 3102 dysene som er lavohm: https://www.fiveomotorsport.com/10399us580-570/580cc

 

På papiret er følgende alternativ ett feil og dårlig forslag til en original Cosworth ECU, men i praisks ER dette ett direkte GODT valg. Jeg foreslår alltid at Siemens #961 dysene vurderes pga godt spredermønster.

 

http://www.siemensdeka.com/product/60lbh-siemens-deka-high-impedance-long-style-with-ev1-connector-fi114961-60mm/

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg tenker : org kammer,org intercooler,630 siemens deka,  3" eksos og 3 bar map, har også grA coil. 

vil dette fungere greit ?

Hvis du får tak i ett chip som er programert til akkurat ett slikt oppsett så ja, da vil det fungere helt greit. 

Jeg har like stor tro og tillit til den orginale Escos bensinpumpen og til strömforsyningen til den og til coilen som jeg har til storingspolitikerene våre, og anbefaler derfor seriöse forbedringer og oppgraderinger. 

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt klart det rette valget og hvis man så bytter ut de originale blomberingskammene med AB07, Newman256 e.l så får man bruk for 630 ccm dysene også. :) 

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...