Jump to content

Dyse pakning lekasje?


RstS2

Recommended Posts

Hei

 

Trenger tips på hva som må fikses :

 

Kjenner en svak diesel heim/lukt inni kupen når den går 5 min eller mere på tomgang.( ikke eksos lekasje)

Tenkte først diesel søl på beina ved pumpene og så på matta inni bilen,

Men får liksom ikke vasket bort lukten

 

Åpnet opp for og sjekke dysene for og se etter lekasje og der var det litt fuktighet/søl rundt 1 en dyse , synlig rett under den elektroniske pluggen

Regner med det er synderen, ikke noe feil melding eller tungstartet enda men det blir vel ikke bedre med tiden

 

Mener og ha lest om en gummipakning som pleier og bli morken, er det mest sansynlig den og hva heter pakningen?

Må dysene ut for og bytte denne pakningen evt?

 

2011 Mk2 1.6 tdci

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Ikke uvanlig med lekk pakking til dysa. Kan være et helvete å bytte. Gjorde dette for ikke lenge siden på fruens focus.

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Da har jeg fått sjekket dette og det er nok dem kobber pakningene til dysa som lekker litt.

Spørsmål da er om dette gjør noe skade foruten gris og søl og sikkert forminsket effekt på sikt?

ingen feil melding eller tungstartet.

Har ingen garasje og stå i og får ikke mulighet til verksted før om noen uker tidligst.

Hva pleier verksted og bruke av tid på en slik jobb, tenker da og bytte alle 4 pakningene og da sikkert frese ut div møkk rundt dysene.

Link to comment
Share on other sites

Verksted skal nok ha et par timer for jobben. Dysefres får du på biltema for det må renses for sot før ny pakning skal inn. Det er 2-er feil på eu. Det kan lønne seg med en vakumpumpe for å lufte også. Kan være et helvete å få start etterpå. Mye mulig du får motorlampe om dårlig dyse etter bytte av pakning. Da kan du slette feilmeldingen med en odb2 leser og kjøre på med en flaske dyserens på tanken.

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

Største jobben er å få løs dysa ja. Kjør motoren skikkelig varm og fyr løs med rustløser og jokke en million ganger med en fastnøkkel så kommer den ut til slutt.

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...