Jump to content

Motorfester 2wd Cosworth


MadsBL

Recommended Posts

Hva anbefales som erstatning for originale motorfester til 2wd cosworth? Ikke noe banekjøring eller mye krutt (steg 1), så er ute etter noe som er tilnærmet originalt eller bedre..

 

Har lest litt om de forskjellige "uoriginale" som er å oppdrive, så ønsker tilbakemeldinger fra de som har prøvd/har dette selv.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

De originale jeg har på bilen er slitne og slappe, så de burde byttes nå.

 

Er det å oppdrive originale fester fra Ford fortsatt? For da tar jeg gladelig en telefon dit i morra..

Edited by MadsBL
Link to comment
Share on other sites

Maila litt med MSD i går, og de hadde gått borti ifra Vibra-Technics og over til Collins, pga at Vibra-Technics var alt for "stumme". Samme ser jeg flere har erfart på Passionford også, så da er nok alternativet for meg Collins sine.. 

Link to comment
Share on other sites

Er collins festene noke bedre?

 

Skal visst være det ifølge flere som har brukt de. Men det er alltid forskjellig meninger om ting, så får se hva jeg syns om de selv, når de kommer på plass.

At MSD som driver en del med disse bilene, sier selv at de har gått over til Collins pga dårlig erfaringer med Vibratechnics i vanlige gatebiler, er en grei tilbakemelding for meg i hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

mi erfaring er att vibratech festene er for (stumme) de skaper en del vibrasjon/resonans..

​Har ved ett par annledninger, kun brukt ett vibratech sammen med ett orginalt feste, det hjelper på betraktlig..

​Collins har jeg ikke prøvd selv, men blir det nestegang..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Collins i min bil, og er veldig fornøyd. Akkurat passe stive uten at de skaper mye vibrasjoner.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har bilen fått nye Collins motorfester..

 

Merker nå at det er en resonans/vibrasjons lyd som går fra å væra minimal/fraværende når motor er kald, til å øke i styrke/lyd når den blir varm, og den er heller ikke der hele tiden på forskjellige turtall, høres godt på tomgang når den er varm.

Hører og kjenner resonansen godt på turbo-eksossiden. Noen av dere med Collins eller Vibra fester som har hatt samme erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Jupp, akkurat samme med vibra. Etter par timer med kjøyring begynner alt i takluka og dasjbordet og dirre og lage lyd. Ganske lite lyd/vibrasjon når den er kald

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Vanskelig denne Coswoth verden gitt. Jeg har Vibra både på motor og girkassefester, og det rister og vibrer endel det også. Jeg er sær, og skal ha en rimelig rå gatebil, som også skal være rå på bane, men som også skal ha kjørekomfort som en ny bil. Dette er selvfølgelig umulig, så noen ulemper må en leve med. Med ditt "oppsett" og hva du bruker bilen til så burde du egentlig kanskje kjøpt noe nytt og orginalt som hadde gitt deg en mye mer behagelig cruiser bil som det virker som du er ute etter. 

 

Dette med stumme motorfester, girkassefester med oppgraderte diffeste, svarte foringer, coilovers, som jeg har, funker faktisk helt greit på veien, men funker enda bedre til å spinne noen laaange svarte spor uten masse hopping og spretting som knekker drivverke ;)

 

Det er ulempen med å kjøpe oppgraderinger som man føler nedgraderer på en eller annen måte, har ofte den samme opplevelsen sjøl :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Vanskelig denne Coswoth verden gitt. Jeg har Vibra både på motor og girkassefester, og det rister og vibrer endel det også. Jeg er sær, og skal ha en rimelig rå gatebil, som også skal være rå på bane, men som også skal ha kjørekomfort som en ny bil. Dette er selvfølgelig umulig, så noen ulemper må en leve med. Med ditt "oppsett" og hva du bruker bilen til så burde du egentlig kanskje kjøpt noe nytt og orginalt som hadde gitt deg en mye mer behagelig cruiser bil som det virker som du er ute etter.

 

Dette med stumme motorfester, girkassefester med oppgraderte diffeste, svarte foringer, coilovers, som jeg har, funker faktisk helt greit på veien, men funker enda bedre til å spinne noen laaange svarte spor uten masse hopping og spretting som knekker drivverke ;)

 

Det er ulempen med å kjøpe oppgraderinger som man føler nedgraderer på en eller annen måte, har ofte den samme opplevelsen sjøl :)

Helt enig i det du sier her. Desverre så sleit jeg med å oppdrive originale motorfester (som jeg helst ville hatt), som hadde passet min bruksmetode og oppsett perfekt.

 

Dette er bare en ren cruisebil, uten noe form for herjing eller riving, så "stumme" fester er i utgangspunktet overkill, men igjen, alternativene var få :)

 

Vil bare legge til at vibrasjonene er minimale etter at festene ble montert, men den resonanslyden/støyen er den som irriterer meg, spesielt når bilen blir driftsvarm..

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i det du sier her. Desverre så sleit jeg med å oppdrive originale motorfester (som jeg helst ville hatt), som hadde passet min bruksmetode og oppsett perfekt.

 

Dette er bare en ren cruisebil, uten noe form for herjing eller riving, så "stumme" fester er i utgangspunktet overkill, men igjen, alternativene var få :)

 

Vil bare legge til at vibrasjonene er minimale etter at festene ble montert, men den resonanslyden/støyen er den som irriterer meg, spesielt når bilen blir driftsvarm..

om du har ett godt orginalfeste, monter det på eksos siden..

​Har gjort det på ett par biler tidligere, bare kjørt med ett oppgradert feste, og det syns jeg funka meget godt. selv om det føles litt feil og montere bare ett :P

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...