Jump to content

2015 Mondeo - hvordan få fjernet lagrede bluetooth-enheter ?!


WafleRR

Recommended Posts

Hei,

har kjøpt en brukt 2015 Mondeo og har i lengre tid forsøkt å få fjerna allerede registrerte bluetooth-tilkoblede telefoner for å legge til våre egne. Dette virker å være helt peise umulig, lokalt Ford-verksted får ikke til dette selv etter oppdatering og fabrikkinnstilling av greiene - og har visstnok sendt forespørsel til Ford-mastere... Info jeg har om anlegget er begrenset, det er visstnok ikke Sync men utgaven før (?), det har i alle fall touch, navi, dab osv.

 

Nuvel, verksted har konkludert og fortalte at for å få slettet innlagte enheter, MÅ man ha tilgang til en av de allerede registrerte enhetene, altså tidligere eiers telefon. Da dro jeg hjem, for om det faktisk er tilfelle mister jeg troa på menneskeheten som klarer å finne på noe slikt.

Altså, bileiers telefon brenner opp i et inferno av flammer, eller hvis det bare er en bruktbil - skal man da bare kaste anlegget?

Jeg konkluderer med at slik kan det umulig være. 

 

Forumer har jeg god erfaring med så jeg prøver lykken her hos dere godtfolk - er det noen som har noen tips om hvordan man enten får fjerna innlagte bluetooth-enheter eller resatt alt til faktiske/reelle fabrikkinnstillinger?

 

 

Hvis noen trenger ytterligere info om bil/anlegg skal jeg prøve å finne ut av dette :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for interessen  :)

 

Beskrivelsen din passer utmerket, sålenge man har telefonen man skal koble fra... Når man derimot har kjøpt brukt bil og telefonen som var tilkoblet er long gone, det er da problemene oppstår. Se vedlagte bilder :-)

 

https://drive.google.com/open?id=12-dhtbE9OCBoS9NN24q8I9rJZfStWInv

https://drive.google.com/open?id=1kirXewaYrQKCpMUL730uO6CM-YDgoHTM

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for alle innspill. Strømmen har vært av i andre sammenhenger uten at det ble noe forskjell, men skal prøve å finne sikringa til BT-modulen.

 

Skeholio: Kan du fjerne enheter uten at du har noe som helst telefon tilkoblet, eller må én av de registrerte telefonene være tilkoblet for at man evt. skal få fjernet en eller flere/alle telefoner?

 

 

Hvis det er slik at BT-modul må byttes så er det vel bare å bite i det berømte eplet og riste på hodet mens man kjøper seg løsningen på et banalt problem...

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for alle innspill. Strømmen har vært av i andre sammenhenger uten at det ble noe forskjell, men skal prøve å finne sikringa til BT-modulen.

 

Skeholio: Kan du fjerne enheter uten at du har noe som helst telefon tilkoblet, eller må én av de registrerte telefonene være tilkoblet for at man evt. skal få fjernet en eller flere/alle telefoner?

 

 

Hvis det er slik at BT-modul må byttes så er det vel bare å bite i det berømte eplet og riste på hodet mens man kjøper seg løsningen på et banalt problem...

 

Er vel en garantisak om det er 2015 mod.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...